Plebiscyt'18, czyli głosujemy po raz SZÓSTY!
- Canis
- nołlife
- Posty: 2877
- Rejestracja: pt sty 14, 2011 10:11 am
- Lokalizacja: Rzeszów
- Gender:
- Status: Offline
Plebiscyt'18, czyli głosujemy po raz SZÓSTY!
Panie! Panowie! Szanowne towarzystwo tego forum! Nadszedł już czas.
Tak samo jak w latach poprzednich, tak i teraz, już po raz szósty, macie okazję wydać osąd nad rokiem poprzednim. Co wywołało radość i uśmiech na waszej twarzy? Co sprawiło, że zgrzytnęliście zębami? Wypowiadajcie się! Pokażmy jak bardzo różnimy się od pozostałych 95% fandomu!
Tegoroczne głosowanie różni się od tych z lat poprzednich. Część kategorii ubyło, część przybyło. Swoje głosy oddajemy na:
-Najlepszą wydaną w Polsce mangę,
-Największe rozczarowanie wydawnicze,
-Na Szok! Roku, czyli na coś, co nas zwyczajnie, tak po ludzku, zaskoczyło,
-Na Dramę Roku, czyli głośne/nieprzyjemne/przedramatyzowane wydarzenie,
-Najlepsze wydawnictwo mangowe,
-Czego brakuje nam obecnie najbardziej na naszym rynku.
Punktacja w poszczególnych głosowaniach wygląda następująco:
Najlepsza manga:
Miejsce 1. - 5 pkt.
Miejsce 2. - 4 pkt.
Miejsce 3. - 3 pkt.
Miejsce 4. - 2 pkt.
Miejsce 5. - 1 pkt.
Tytuł zdobywający najwięcej punktów otrzymuje tytuł najlepszego!
Najlepsze wydawnictwo i Rozczarowanie:
Miejsce 1. - 3 pkt.
Miejsce 2. - 2 pkt.
Miejsce 3. - 1 pkt.
W przypadku Szoku! Roku, Dramy Roku i Czego nam brakuje, wybieracie tylko po jednej propozycji. Oczywiście lista jest otwarta i sami możecie wyjść z inicjatywą, którą być może potem ktoś poprze. Przykładowy głos może wyglądać tak:
Szok! Roku: wydanie mangi QWE
Drama Roku: brak dodruków mangi ABC
Czego nam brakuje: Artbooków
UWAGA! W przypadku "Rozczarowania", obowiązkowym jest podanie krótkiego uzasadnienia (1-2 zdania).
W kategorii "Czego nam brakuje", możecie wpisać wszystko: konkretny tytuł, gatunek, gadżet, czy nawet markę słodyczy. Zobaczymy co nam z tego wyjdzie.
Żadna z kategorii nie jest obowiązkowa, uzupełniamy tylko to co chcemy.
A oto i pretendenci do tytułu najlepszej mangi 2018 roku (kolejność alfabetyczna):
Alkohol & papierosy
Aniołowie zbrodni
Battle Angel Alita
Bezgłowe rzeźby
Biochemia
Biologia molekularna
Boruto
Boso na front
Bracia z ulicy
Chcę zjeść twoją trzustkę
Chłopaki z dwudziestego wieku
Chrono Crusade
Coyote
CrossxRegalia
Czy chcesz zostać starą panną?
Doctor Mephistopheles
Dragon Ball Super
Dziecię Bestii
Dziewczyna znad morza
Escape Journey
Fizyka
Gigantomachia
Given
Goblin Slayer: Zabójca goblinów
Gorzki poranek
H.P. Lovecraft W górach szaleństwa
Herezja miłości
Historia o miłości
Hrabia Monte Christo
Iluzoryczne ginekokracje
Jaco z Galaktycznego Patrolu
Klatka dla ptaków
Kłamstwa bogów
Kronika Duchów
Królestwo żwiru
Księga Przyjaciół Natsume
Ku twej wieczności
Made in Abyss
Manga sprzątania
Młodość dla opornych
Nie odpychaj mnie: Nen ne no ne
Nieznajomy na plaży
Nieznajomy pośród wiatru
O dziewczynie skaczącej przez czas
Oko Horusa: Kobieta, która została faraonem
On Doorstep
Ona i jej kot
Op: Bezbarwne dni Itaru Yoake
Overlord
Perfect World
Pieta
Platinum pasta
Psycho-Pass 2
Raz na dole, raz na górze
Re:Zero: Życie w innym świecie od zera: Księga druga: Tydzień w posiadłości
Rodzeństwo Furo
Secret XXX
Shinigami DOGGY
Shirayuki: Śnieżka o czerwonych włosach
Siedmiu książąt i tysiącletni labirynt
Sora i Hara
Spirit Circle
Summer Wars
Ścieżki pierwszej miłości
Śmiech na końcu świata
The Promised Neverland
Twój obraz
Usłyszeć ciepło słońca: Limit
Uśmiechnij się do mnie
VOID
Voynich Hotel
W miasteczku piasku i błękitnych łusek
Wrobiona w magię
Wyjące rury
Wypaczona
Yotsuba!
Zakochany we śnie
Zamek Ptasiej Klatki
Zbyt pijany na miłość
Zgubne uczucie
Wydawnictwa:
Dango
Hanami
JPF
Kotori
Okami
PWN
Studio JG
Waneko
Yumegari
Głosujemy do 31-ego stycznia, liczy się data edycji postu, więc jeśli będzie edytowany 01 lutego i później, nie liczę go. Ten temat nie służy do dyskutowania, zamieszczamy tylko same głosy. Do wszelkich dyskusji i zgłaszania uwag, zachęcam w tym temacie.
Zaczynamy
Tak samo jak w latach poprzednich, tak i teraz, już po raz szósty, macie okazję wydać osąd nad rokiem poprzednim. Co wywołało radość i uśmiech na waszej twarzy? Co sprawiło, że zgrzytnęliście zębami? Wypowiadajcie się! Pokażmy jak bardzo różnimy się od pozostałych 95% fandomu!
Tegoroczne głosowanie różni się od tych z lat poprzednich. Część kategorii ubyło, część przybyło. Swoje głosy oddajemy na:
-Najlepszą wydaną w Polsce mangę,
-Największe rozczarowanie wydawnicze,
-Na Szok! Roku, czyli na coś, co nas zwyczajnie, tak po ludzku, zaskoczyło,
-Na Dramę Roku, czyli głośne/nieprzyjemne/przedramatyzowane wydarzenie,
-Najlepsze wydawnictwo mangowe,
-Czego brakuje nam obecnie najbardziej na naszym rynku.
Punktacja w poszczególnych głosowaniach wygląda następująco:
Najlepsza manga:
Miejsce 1. - 5 pkt.
Miejsce 2. - 4 pkt.
Miejsce 3. - 3 pkt.
Miejsce 4. - 2 pkt.
Miejsce 5. - 1 pkt.
Tytuł zdobywający najwięcej punktów otrzymuje tytuł najlepszego!
Najlepsze wydawnictwo i Rozczarowanie:
Miejsce 1. - 3 pkt.
Miejsce 2. - 2 pkt.
Miejsce 3. - 1 pkt.
W przypadku Szoku! Roku, Dramy Roku i Czego nam brakuje, wybieracie tylko po jednej propozycji. Oczywiście lista jest otwarta i sami możecie wyjść z inicjatywą, którą być może potem ktoś poprze. Przykładowy głos może wyglądać tak:
Szok! Roku: wydanie mangi QWE
Drama Roku: brak dodruków mangi ABC
Czego nam brakuje: Artbooków
UWAGA! W przypadku "Rozczarowania", obowiązkowym jest podanie krótkiego uzasadnienia (1-2 zdania).
W kategorii "Czego nam brakuje", możecie wpisać wszystko: konkretny tytuł, gatunek, gadżet, czy nawet markę słodyczy. Zobaczymy co nam z tego wyjdzie.
Żadna z kategorii nie jest obowiązkowa, uzupełniamy tylko to co chcemy.
A oto i pretendenci do tytułu najlepszej mangi 2018 roku (kolejność alfabetyczna):
Alkohol & papierosy
Aniołowie zbrodni
Battle Angel Alita
Bezgłowe rzeźby
Biochemia
Biologia molekularna
Boruto
Boso na front
Bracia z ulicy
Chcę zjeść twoją trzustkę
Chłopaki z dwudziestego wieku
Chrono Crusade
Coyote
CrossxRegalia
Czy chcesz zostać starą panną?
Doctor Mephistopheles
Dragon Ball Super
Dziecię Bestii
Dziewczyna znad morza
Escape Journey
Fizyka
Gigantomachia
Given
Goblin Slayer: Zabójca goblinów
Gorzki poranek
H.P. Lovecraft W górach szaleństwa
Herezja miłości
Historia o miłości
Hrabia Monte Christo
Iluzoryczne ginekokracje
Jaco z Galaktycznego Patrolu
Klatka dla ptaków
Kłamstwa bogów
Kronika Duchów
Królestwo żwiru
Księga Przyjaciół Natsume
Ku twej wieczności
Made in Abyss
Manga sprzątania
Młodość dla opornych
Nie odpychaj mnie: Nen ne no ne
Nieznajomy na plaży
Nieznajomy pośród wiatru
O dziewczynie skaczącej przez czas
Oko Horusa: Kobieta, która została faraonem
On Doorstep
Ona i jej kot
Op: Bezbarwne dni Itaru Yoake
Overlord
Perfect World
Pieta
Platinum pasta
Psycho-Pass 2
Raz na dole, raz na górze
Re:Zero: Życie w innym świecie od zera: Księga druga: Tydzień w posiadłości
Rodzeństwo Furo
Secret XXX
Shinigami DOGGY
Shirayuki: Śnieżka o czerwonych włosach
Siedmiu książąt i tysiącletni labirynt
Sora i Hara
Spirit Circle
Summer Wars
Ścieżki pierwszej miłości
Śmiech na końcu świata
The Promised Neverland
Twój obraz
Usłyszeć ciepło słońca: Limit
Uśmiechnij się do mnie
VOID
Voynich Hotel
W miasteczku piasku i błękitnych łusek
Wrobiona w magię
Wyjące rury
Wypaczona
Yotsuba!
Zakochany we śnie
Zamek Ptasiej Klatki
Zbyt pijany na miłość
Zgubne uczucie
Wydawnictwa:
Dango
Hanami
JPF
Kotori
Okami
PWN
Studio JG
Waneko
Yumegari
Głosujemy do 31-ego stycznia, liczy się data edycji postu, więc jeśli będzie edytowany 01 lutego i później, nie liczę go. Ten temat nie służy do dyskutowania, zamieszczamy tylko same głosy. Do wszelkich dyskusji i zgłaszania uwag, zachęcam w tym temacie.
Zaczynamy
Ostatnio zmieniony wt sty 01, 2019 11:38 am przez Canis, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Weteran
- Posty: 1322
- Rejestracja: ndz mar 29, 2015 6:18 pm
- Lokalizacja: Katowice
- Status: Offline
Plebiscyt'18, czyli głosujemy po raz SZÓSTY!
Najlepsza Manga:
1. Battle Angel Alita
2. Chcę zjeść Twoją trzustkę
3. Yotsuba!
4. Made in Abyss
5. Oko Horusa: Kobieta, która została faraonem
Najlepsze wydawnictwo:
1. Dango - wyskoczyli na rynek w okresie w którym wydawnictwa upadały. Utrzymali się. Na początku same Yaoi, a teraz zaczynają wydawać coraz to lepsze mangi mające ciekawą fabułą i do tego często urocze. Kolejny plus za to że nie boją się mówić o sprzedaży mang w liczbach. Brakuje mi tego u innych wydawnictw. Pokochałem ich za "Kompleks sąsiada", "Trzustke" i teraz za "Kemping" oraz "Lwa". Oby tak dalej! W tym roku zasługujecie w 100% na 1 miejsce!
2. JPF - gdyby nie fakt, że Alita jest cudowna i wszystkie dodatki, które wydają mnie interesują spadli by na 3 miejsce. Szanuje JPF, kocham wasze mangi i wydania ale jako wydawnictwo mające 22 lata na karku można powiedzieć starzejecie się :/ Brak u Was powiewu młodość. Chodzi mi o to że brakuje mi tytułów od Was, które są nowe i zaskakują. Fakt "Syrenki" cudowne ale jak na wydawnictwo z takim stażem to stanowczo za mało. Macie doświadczenie, znajomości na rynku! Błaga wykorzystajcie to i wydajcie coś takiego co będzie powiewem świeżości Plus ja wiem że staracie się wydawać mangi jak najlepiej i dokładnie - ogromny szacunek za tłumaczenia i edycje. Czapki z głów. Robicie to według mnie najprofesjonalniej ze wszystkich wydawnictw! Tylko te opóźnienia, ten "One Piece". Wiecie to trochę mimo wszytko zawodzi mnie jako czytelnika :/ Więc życzę Wam aby przyszły rok był pełen nowości, większej ilości mang w miesiącu i bez opóźnień
3. Kotori - nasz mały ptaszek w tym roku był ogromnym jastrzębiem w zapowiedziach. To co ogłosili zmiażdżyło wszystkie inne ogłoszenia. Wielkie Graty! Oraz czekam na więcej takich petard jak "Yotsuba", "Abyss", "Ku twej wieczności". Powodzenia i czekam bardzo na SAO <3
Rozczarowanie -
Szok! Roku - Dango małe wydawnictwo wyda "Kemping" i "Lwa" - długie serie.
Drama Roku - Akatsuki no Yona, a dokładniej zbyt szybko i pochopna zapowiedź przez Waneko.
Czego nam brakuje - Tytułów ze starszych lat np. 80, 90, a nie krótkie mangi, których nikt nie zna pełne bishów bez fabuły.
1. Battle Angel Alita
2. Chcę zjeść Twoją trzustkę
3. Yotsuba!
4. Made in Abyss
5. Oko Horusa: Kobieta, która została faraonem
Najlepsze wydawnictwo:
1. Dango - wyskoczyli na rynek w okresie w którym wydawnictwa upadały. Utrzymali się. Na początku same Yaoi, a teraz zaczynają wydawać coraz to lepsze mangi mające ciekawą fabułą i do tego często urocze. Kolejny plus za to że nie boją się mówić o sprzedaży mang w liczbach. Brakuje mi tego u innych wydawnictw. Pokochałem ich za "Kompleks sąsiada", "Trzustke" i teraz za "Kemping" oraz "Lwa". Oby tak dalej! W tym roku zasługujecie w 100% na 1 miejsce!
2. JPF - gdyby nie fakt, że Alita jest cudowna i wszystkie dodatki, które wydają mnie interesują spadli by na 3 miejsce. Szanuje JPF, kocham wasze mangi i wydania ale jako wydawnictwo mające 22 lata na karku można powiedzieć starzejecie się :/ Brak u Was powiewu młodość. Chodzi mi o to że brakuje mi tytułów od Was, które są nowe i zaskakują. Fakt "Syrenki" cudowne ale jak na wydawnictwo z takim stażem to stanowczo za mało. Macie doświadczenie, znajomości na rynku! Błaga wykorzystajcie to i wydajcie coś takiego co będzie powiewem świeżości Plus ja wiem że staracie się wydawać mangi jak najlepiej i dokładnie - ogromny szacunek za tłumaczenia i edycje. Czapki z głów. Robicie to według mnie najprofesjonalniej ze wszystkich wydawnictw! Tylko te opóźnienia, ten "One Piece". Wiecie to trochę mimo wszytko zawodzi mnie jako czytelnika :/ Więc życzę Wam aby przyszły rok był pełen nowości, większej ilości mang w miesiącu i bez opóźnień
3. Kotori - nasz mały ptaszek w tym roku był ogromnym jastrzębiem w zapowiedziach. To co ogłosili zmiażdżyło wszystkie inne ogłoszenia. Wielkie Graty! Oraz czekam na więcej takich petard jak "Yotsuba", "Abyss", "Ku twej wieczności". Powodzenia i czekam bardzo na SAO <3
Rozczarowanie -
Szok! Roku - Dango małe wydawnictwo wyda "Kemping" i "Lwa" - długie serie.
Drama Roku - Akatsuki no Yona, a dokładniej zbyt szybko i pochopna zapowiedź przez Waneko.
Czego nam brakuje - Tytułów ze starszych lat np. 80, 90, a nie krótkie mangi, których nikt nie zna pełne bishów bez fabuły.
- Kocurzyca
- nołlife
- Posty: 2397
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 1:48 am
- Lokalizacja: Katowice/Kraków
- Gender:
- Status: Offline
Plebiscyt'18, czyli głosujemy po raz SZÓSTY!
- Najlepsza wydana w Polsce manga
1. Sora i Hara
2. Oko Horusa: Kobieta, która została faraonem
3. The Promised Neverland
4. Historia o miłości
5. Given
- Największe rozczarowanie wydawnicze
Escape Journey - Ciężko mi było coś wybrać, bo w tym roku kupowałam BARDZO mało nowości, ale pierwszy tom Escape Journey był jedną z nich... I strasznie się wymęczyłam czytając go, był nudny i irytujący i zupełnie nie pozostawił we mnie jakiegoś takiego uczucia zaciekawienia jak to się skończy i będzie w następnych tomach. Normalnie moja tolerancja i cierpliwość w stronę BL jest bardzo duża, ale to było po prostu... irytujące.
- Szok! Roku
Nie mam pomysłu teraz - jeśli coś mi wpadnie do głowy to edytuję posta.
- Drama Roku
Nie zamierzam być oryginalna i głosuję na sprawę związaną z wydaniem Akatsuki no Yona. Miałam duży ubaw z czytania komentarzy na ten temat.
- Najlepsze wydawnictwo mangowe
1.
2. Kotori - mimo, że oferta coraz mniej do mnie trafia to wciąż lubię za niektóre tytuły, format i brak obwolut. No i wydają DRRR!!
3. Dango - również format i brak obwolut, jak na nowe wydawnictwo to mam już sporo tomów od nich co znaczy, że ich oferta do mnie trafia.
Co do pozostałych wydawnictw mam zastrzeżenia na tyle duże, że nie nadają się do umieszczenia w topce. Od JPF kupuję już tylko OP (które wychodzi strasznie rzadko i w malutkim formacie), Waneko niby wydaje regularnie, ale oferta coraz mniej do mnie trafia przez... dziwne... tytuły które wybierają, a które są chyba... yy... poniżej pewnego akceptowalnego dla mnie poziomu bycia ciekawym, zwolnili tempo wydawania wydawania Naszego Cudu do 3 miesięcy oraz wzbraniają się wszystkimi rękami i nogami przed wydawaniem dodatków do serii które już wydają (to po co, kurcze blade, wydają te serie???) przez co jest mi zwyczajnie przykro i czuję się zawiedziona i rozczarowana oraz... nie wiem jak opisać to uczucie... zniechęcona? Odrzuca mnie to od nich i powoduje, że moja sympatia do nich jako do wydawnictwa, spada. Studio JG ma fajną ofertę ale nie ufam im zbytnio, wciąż wiele serii wychodzi tak, jakby rzucali kostkami kiedy co wyjdzie, a nawet to nie dawało gwarancji faktycznego wyjścia tomiku, mają jakość lepszą od Waneko, ale obwoluty, których nie lubię, a rzeczy z Yatty idą całą wieczność, dlatego przestałam tam kupować. Yumegari to w ogóle jakaś karuzela śmiechu. Od Hanami nie kupuję absolutnie nic poza Vinland Saga raz na jakiś czas i ogólnie to nawet nie pamiętam o istnieniu wydawnictwa, bo ich oferta całkowicie mija się z moimi zainteresowaniami (mija się z nimi tak bardzo, że aż jestem w szoku, że tak się da, serio). A Okami i PWN... yyy... nigdy nic od nich nie kupiłam. Zostało mi zatem tylko Kotori i Dango, a nawet z nich żadnego nie lubię na tyle, by zajęło pierwsze miejsce...
- Czego brakuje nam obecnie najbardziej na naszym rynku.
Dodatków do serii obecnie wydawanych - kontynuacji, artbooków, LNek, tomików dodatkowych, guidebooków etc. Nasz rynek nawet nie raczkuje jeśli o to chodzi - my jesteśmy jakimś płodem na razie :/
NIE, WIECIE CO, ZMIENIAM ZDANIE - MANG SPORTOWYCH (gdzie Diamond no Ace, Haikyuu, Giant Killing, Teppu, Balroom e Youkoso, Yowamushi Pedal, Slam Dunk, Baby Steps, Hajime no Ippo, Major, One Outs, no gdzie???)
Jako wyróżnienie również podaję mangi LGBT nie będące yaoi/yuri. Ao no Flag albo My Brother's Husband anyone?
1. Sora i Hara
2. Oko Horusa: Kobieta, która została faraonem
3. The Promised Neverland
4. Historia o miłości
5. Given
- Największe rozczarowanie wydawnicze
Escape Journey - Ciężko mi było coś wybrać, bo w tym roku kupowałam BARDZO mało nowości, ale pierwszy tom Escape Journey był jedną z nich... I strasznie się wymęczyłam czytając go, był nudny i irytujący i zupełnie nie pozostawił we mnie jakiegoś takiego uczucia zaciekawienia jak to się skończy i będzie w następnych tomach. Normalnie moja tolerancja i cierpliwość w stronę BL jest bardzo duża, ale to było po prostu... irytujące.
- Szok! Roku
Nie mam pomysłu teraz - jeśli coś mi wpadnie do głowy to edytuję posta.
- Drama Roku
Nie zamierzam być oryginalna i głosuję na sprawę związaną z wydaniem Akatsuki no Yona. Miałam duży ubaw z czytania komentarzy na ten temat.
- Najlepsze wydawnictwo mangowe
1.
2. Kotori - mimo, że oferta coraz mniej do mnie trafia to wciąż lubię za niektóre tytuły, format i brak obwolut. No i wydają DRRR!!
3. Dango - również format i brak obwolut, jak na nowe wydawnictwo to mam już sporo tomów od nich co znaczy, że ich oferta do mnie trafia.
Co do pozostałych wydawnictw mam zastrzeżenia na tyle duże, że nie nadają się do umieszczenia w topce. Od JPF kupuję już tylko OP (które wychodzi strasznie rzadko i w malutkim formacie), Waneko niby wydaje regularnie, ale oferta coraz mniej do mnie trafia przez... dziwne... tytuły które wybierają, a które są chyba... yy... poniżej pewnego akceptowalnego dla mnie poziomu bycia ciekawym, zwolnili tempo wydawania wydawania Naszego Cudu do 3 miesięcy oraz wzbraniają się wszystkimi rękami i nogami przed wydawaniem dodatków do serii które już wydają (to po co, kurcze blade, wydają te serie???) przez co jest mi zwyczajnie przykro i czuję się zawiedziona i rozczarowana oraz... nie wiem jak opisać to uczucie... zniechęcona? Odrzuca mnie to od nich i powoduje, że moja sympatia do nich jako do wydawnictwa, spada. Studio JG ma fajną ofertę ale nie ufam im zbytnio, wciąż wiele serii wychodzi tak, jakby rzucali kostkami kiedy co wyjdzie, a nawet to nie dawało gwarancji faktycznego wyjścia tomiku, mają jakość lepszą od Waneko, ale obwoluty, których nie lubię, a rzeczy z Yatty idą całą wieczność, dlatego przestałam tam kupować. Yumegari to w ogóle jakaś karuzela śmiechu. Od Hanami nie kupuję absolutnie nic poza Vinland Saga raz na jakiś czas i ogólnie to nawet nie pamiętam o istnieniu wydawnictwa, bo ich oferta całkowicie mija się z moimi zainteresowaniami (mija się z nimi tak bardzo, że aż jestem w szoku, że tak się da, serio). A Okami i PWN... yyy... nigdy nic od nich nie kupiłam. Zostało mi zatem tylko Kotori i Dango, a nawet z nich żadnego nie lubię na tyle, by zajęło pierwsze miejsce...
- Czego brakuje nam obecnie najbardziej na naszym rynku.
Dodatków do serii obecnie wydawanych - kontynuacji, artbooków, LNek, tomików dodatkowych, guidebooków etc. Nasz rynek nawet nie raczkuje jeśli o to chodzi - my jesteśmy jakimś płodem na razie :/
NIE, WIECIE CO, ZMIENIAM ZDANIE - MANG SPORTOWYCH (gdzie Diamond no Ace, Haikyuu, Giant Killing, Teppu, Balroom e Youkoso, Yowamushi Pedal, Slam Dunk, Baby Steps, Hajime no Ippo, Major, One Outs, no gdzie???)
Jako wyróżnienie również podaję mangi LGBT nie będące yaoi/yuri. Ao no Flag albo My Brother's Husband anyone?
Ostatnio zmieniony ndz gru 30, 2018 10:39 pm przez Kocurzyca, łącznie zmieniany 3 razy.
★ Wishlist: ★
Haikyuu!! --- Hanasakeru Seishounen --- Diamond no Ace --- Giant Killing --- Hunter x Hunter --- Hiyokoi
Haikyuu!! --- Hanasakeru Seishounen --- Diamond no Ace --- Giant Killing --- Hunter x Hunter --- Hiyokoi
- Fani
- nołlife
- Posty: 2353
- Rejestracja: sob cze 21, 2014 10:59 pm
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
- Gender:
- Status: Offline
Plebiscyt'18, czyli głosujemy po raz SZÓSTY!
Najlepsza manga:
Miejsce 1. - Shirayuki: Śnieżka o czerwonych włosach
Miejsce 2. - Yotsuba!
Miejsce 3. - Chcę zjeść twoją trzustkę
Miejsce 4. - Ku twej wieczności
Miejsce 5. - Herezja miłości
Najlepsze wydawnictwo:
Miejsce 1. - Studio JG - chyba największy progres wśród wydawców. Starają się trzymać planów, brak większych poślizgów, ciekawe zapowiedzi oraz ich wydania ciągle trzymają poziom. Największą rysą jest oczywiście Toradora, o której nie zapomniałem .
Miejsce 2. - Kotori - w sumie to nie był jakiś wybitny rok w ich wykonaniu. Jednak podczas tworzenia swojego rankingu zauważyłem, że znajdują się tam aż dwie pozycję od koliberka, trzeba było, więc jakoś to docenić i wyróżnić ^^".
Miejsce 3. - JPF - wydania zbieranych od nich mang trzymają swój poziom. I w sumie tylko tyle wystarczyło by być trzecim w rankingu - słabo . Bo zapowiedziami to na kolana nie rzucają.
Tutaj jeszcze muszę wspomnieć o Waneko, które bodajże pierwszy raz u mnie się nie załapało na pudło. Ten rok był bardzo słaby w wykonaniu kotka. Niby wciąż kupuję od nich najwięcej, jednak kontynuuję w większości to co rozpocząłem, bez większych przebłysków w postaci czegoś nowego (btw. największą siłą waneko w sprzedaży mang jest fakt, że są one tanie i łatwo dostępne). No właśnie zapowiedzi, tegoroczne były raczej słabym żartem. O 90% tych tytułów większość nie słyszała i również nie pożądała na rynku. Są to zapychacze, które imo psują rynek, gdyż nie wnoszą nic ciekawego. Wydania wydają mi się coraz słabsze mimo tego, że nigdy nie były one jakieś super. Kontakt leci na łeb na szyję. Czegokolwiek szybciej można się dowiedzieć przez aska niż pytając na forum wydawnictwa. Z czego większość pytań na asku, które otrzymują odpowiedzi to zwykłe - przepraszam - lizanie czterech liter. Żadne cięższe pytanie czy też krytyka nie przejdzie, jeśli nie dotyczy ono większej aferki jak np. z TPN. Degrengolada kompletna w porównaniu do lat wcześniejszych, która miała swoje potwierdzenie w zamieszaniu i bałaganie jaki powstał w związku z zapowiedzią Yony.
Rozczarowanie: Iluzoryczne ginekokracje - zlepek bezsensownych historii bez większego ładu i składu. Nie tego oczekuję po mangach wybieranych do MM.
Szok! Roku: sprzedaż wszystkiego co z DB związane
Drama Roku: Yona oczywiście
Czego nam brakuje: shounenowych komedii romantycznych (to u nas prawie nie istnieje )
Miejsce 1. - Shirayuki: Śnieżka o czerwonych włosach
Miejsce 2. - Yotsuba!
Miejsce 3. - Chcę zjeść twoją trzustkę
Miejsce 4. - Ku twej wieczności
Miejsce 5. - Herezja miłości
Najlepsze wydawnictwo:
Miejsce 1. - Studio JG - chyba największy progres wśród wydawców. Starają się trzymać planów, brak większych poślizgów, ciekawe zapowiedzi oraz ich wydania ciągle trzymają poziom. Największą rysą jest oczywiście Toradora, o której nie zapomniałem .
Miejsce 2. - Kotori - w sumie to nie był jakiś wybitny rok w ich wykonaniu. Jednak podczas tworzenia swojego rankingu zauważyłem, że znajdują się tam aż dwie pozycję od koliberka, trzeba było, więc jakoś to docenić i wyróżnić ^^".
Miejsce 3. - JPF - wydania zbieranych od nich mang trzymają swój poziom. I w sumie tylko tyle wystarczyło by być trzecim w rankingu - słabo . Bo zapowiedziami to na kolana nie rzucają.
Tutaj jeszcze muszę wspomnieć o Waneko, które bodajże pierwszy raz u mnie się nie załapało na pudło. Ten rok był bardzo słaby w wykonaniu kotka. Niby wciąż kupuję od nich najwięcej, jednak kontynuuję w większości to co rozpocząłem, bez większych przebłysków w postaci czegoś nowego (btw. największą siłą waneko w sprzedaży mang jest fakt, że są one tanie i łatwo dostępne). No właśnie zapowiedzi, tegoroczne były raczej słabym żartem. O 90% tych tytułów większość nie słyszała i również nie pożądała na rynku. Są to zapychacze, które imo psują rynek, gdyż nie wnoszą nic ciekawego. Wydania wydają mi się coraz słabsze mimo tego, że nigdy nie były one jakieś super. Kontakt leci na łeb na szyję. Czegokolwiek szybciej można się dowiedzieć przez aska niż pytając na forum wydawnictwa. Z czego większość pytań na asku, które otrzymują odpowiedzi to zwykłe - przepraszam - lizanie czterech liter. Żadne cięższe pytanie czy też krytyka nie przejdzie, jeśli nie dotyczy ono większej aferki jak np. z TPN. Degrengolada kompletna w porównaniu do lat wcześniejszych, która miała swoje potwierdzenie w zamieszaniu i bałaganie jaki powstał w związku z zapowiedzią Yony.
Rozczarowanie: Iluzoryczne ginekokracje - zlepek bezsensownych historii bez większego ładu i składu. Nie tego oczekuję po mangach wybieranych do MM.
Szok! Roku: sprzedaż wszystkiego co z DB związane
Drama Roku: Yona oczywiście
Czego nam brakuje: shounenowych komedii romantycznych (to u nas prawie nie istnieje )
- Lou
- Weteran
- Posty: 1285
- Rejestracja: sob lip 05, 2014 11:50 am
- Lokalizacja: Pabianice
- Gender:
- Kontakt:
- Status: Offline
Plebiscyt'18, czyli głosujemy po raz SZÓSTY!
Najlepsza manga
1. Battle Angel Alita
2. Pieta
3. Czy chcesz zostać starą panną?
Najlepsze wydawnictwo
1. Hanami
2. JPF
Rozczarowanie
--
Szok! Roku
wydanie Piety
Drama Roku
Gównoburza związana z Kawaii
Czego nam brakuje
Mang dla czytelników 35+. Wydawcy traktują nas tak, jakbyśmy nie istnieli. 1-2 tytuły na rok to żadne rozwiązanie.
1. Battle Angel Alita
2. Pieta
3. Czy chcesz zostać starą panną?
Najlepsze wydawnictwo
1. Hanami
2. JPF
Rozczarowanie
--
Szok! Roku
wydanie Piety
Drama Roku
Gównoburza związana z Kawaii
Czego nam brakuje
Mang dla czytelników 35+. Wydawcy traktują nas tak, jakbyśmy nie istnieli. 1-2 tytuły na rok to żadne rozwiązanie.
Ostatnio zmieniony pt sty 04, 2019 4:03 pm przez Lou, łącznie zmieniany 1 raz.
- Thoreline
- Wtajemniczony
- Posty: 817
- Rejestracja: pt sie 08, 2014 8:44 pm
- Lokalizacja: gdzieś nad morzem
- Gender:
- Status: Offline
Plebiscyt'18, czyli głosujemy po raz SZÓSTY!
Najlepsza manga:
Miejsce 1. - Coyote
Miejsce 2. - Nieznajomy na plaży
Miejsce 3. - Ona i jej kot
Miejsce 4. - Escape Journey
Miejsce 5. - W miasteczku piasku i błękitnych łusek
Najlepsze wydawnictwo:
Miejsce 1. - Waneko
Miejsce 2. - Dango
Miejsce 3. - Kotori
Waneko za wydawanie najwięcej kupowanych przeze mnie tytułów. Dango i Kotori za wydanie tytułów yaoi które mnie zainteresowały.
Rozczarowanie:
1. Młodość dla opornych - po pierwszej historii jakoś reszta fabuły się nie kleiła i ciężko mi było odróżnić bohaterów.
Szok! Roku: nic
Drama Roku: nic
(nie interesję mnie Yona, więc jakoś mnie nie obeszła afera z nią związana)
Czego nam brakuje: więcej LN
Miejsce 1. - Coyote
Miejsce 2. - Nieznajomy na plaży
Miejsce 3. - Ona i jej kot
Miejsce 4. - Escape Journey
Miejsce 5. - W miasteczku piasku i błękitnych łusek
Najlepsze wydawnictwo:
Miejsce 1. - Waneko
Miejsce 2. - Dango
Miejsce 3. - Kotori
Waneko za wydawanie najwięcej kupowanych przeze mnie tytułów. Dango i Kotori za wydanie tytułów yaoi które mnie zainteresowały.
Rozczarowanie:
1. Młodość dla opornych - po pierwszej historii jakoś reszta fabuły się nie kleiła i ciężko mi było odróżnić bohaterów.
Szok! Roku: nic
Drama Roku: nic
(nie interesję mnie Yona, więc jakoś mnie nie obeszła afera z nią związana)
Czego nam brakuje: więcej LN
Ostatnio zmieniony śr sty 02, 2019 6:52 pm przez Thoreline, łącznie zmieniany 2 razy.
- Yuriko
- nołlife
- Posty: 5398
- Rejestracja: wt sie 14, 2012 4:50 pm
- Gender:
- Status: Offline
Plebiscyt'18, czyli głosujemy po raz SZÓSTY!
Najlepsza manga:
1. Made in Abyss
2. Given
3. The Promised Neverland
4. Shirayuki: Śnieżka o czerwonych włosach
5. Ku twej wieczności
Najlepsze wydawnictwo:
1. Kotori
2. Waneko
3. Dango
Rozczarowanie roku:
1. Platinum pasta
2. Herezja miłości
3. Kłamstwa bogów
Szok roku:
- brak
Drama roku:
- Yona, która nie zostanie wydana przez Waneko.
Czego nam brakuje:
- Starszych tytułów.
1. Made in Abyss
2. Given
3. The Promised Neverland
4. Shirayuki: Śnieżka o czerwonych włosach
5. Ku twej wieczności
Najlepsze wydawnictwo:
1. Kotori
2. Waneko
3. Dango
Rozczarowanie roku:
1. Platinum pasta
2. Herezja miłości
3. Kłamstwa bogów
Szok roku:
- brak
Drama roku:
- Yona, która nie zostanie wydana przez Waneko.
Czego nam brakuje:
- Starszych tytułów.
Ostatnio zmieniony wt sty 01, 2019 7:24 pm przez Yuriko, łącznie zmieniany 2 razy.
- deffik
- Adept
- Posty: 273
- Rejestracja: pn mar 14, 2016 1:16 am
- Kontakt:
- Status: Offline
Plebiscyt'18, czyli głosujemy po raz SZÓSTY!
Najlepsza manga:
Miejsce 1. - Yotsuba
Miejsce 2. - Alita
Miejsce 3. - n/d
Miejsce 4. - n/d
Miejsce 5. - n/d
Najlepsze wydawnictwo:
Miejsce 1. - Kotori
Miejsce 2. - JG
Miejsce 3. - JPF
Rozczarowanie: Wciąż nie bardzo mam na co wydawać pieniądze kupując mango wydawane u nas.
Szok! Roku: eee, niech będzie, że Yotsuba się pojawiła, a 3-Gatsu się pojawi.
Drama Roku: w/e, nie interesują mnie dziecinne przepychanki
Czego brakuje: n/d
Miejsce 1. - Yotsuba
Miejsce 2. - Alita
Miejsce 3. - n/d
Miejsce 4. - n/d
Miejsce 5. - n/d
Najlepsze wydawnictwo:
Miejsce 1. - Kotori
Miejsce 2. - JG
Miejsce 3. - JPF
Rozczarowanie: Wciąż nie bardzo mam na co wydawać pieniądze kupując mango wydawane u nas.
Szok! Roku: eee, niech będzie, że Yotsuba się pojawiła, a 3-Gatsu się pojawi.
Drama Roku: w/e, nie interesują mnie dziecinne przepychanki
Czego brakuje: n/d
- DarkNighty
- nołlife
- Posty: 2045
- Rejestracja: ndz maja 25, 2014 1:25 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Łódź
- Gender:
- Kontakt:
- Status: Offline
Plebiscyt'18, czyli głosujemy po raz SZÓSTY!
Najlepsza manga:
Miejsce 1. - Shirayuki: Śnieżka o czerwonych włosach
Miejsce 2. - Oko Horusa: Kobieta, która została faraonem
Miejsce 3. - The Promised Neverland
Miejsce 4. - Perfect World
Miejsce 5. - Given
W tym roku wyjątkowo miałam nawet nadmiar mang, które mogłyby trafić do mojego TOP 5 (a pamiętam, że w zeszłym roku z trudem wybrałam 5 mang xD). Szczęście w nieszczęściu, ze Yona nie wyszła w tym roku, ponieważ wtedy zabrakłoby mi miejsca na Given.
Bardzo mocne top 5, ponieważ wszystkie mangi uwielbiam. Shirayuki wygrywa bezkonkurencyjnie. Początkowo zapomniałam, że The Promised wyszło w styczniu 2018 (myślałam, że pod koniec 2017).
Najlepsze wydawnictwo:
Miejsce 1. - Studio JG
Miejsce 2. - Kotori
Miejsce 3. - Dango
W tym roku podziały się dziwne rzeczy, które odwróciły mój ranking najlepszych wydawnictw do góry nogami. Przede wszystkim nie przypominam sobie, czy kiedykolwiek Studio JG załapał się na miejsce w top 3, a teraz bezkonkurencyjnie zajmuje pierwsze miejsce. Miła odmiana. Wydawnictwo bardzo mile zaskoczyło mnie nowościami w tym roku - przede wszystkim oczywiście Shirayuki i Oko Horusa. Duży plus również za Natsume. Poprawili też terminowość i wydają sporo tomików miesięcznie. Mam nadzieję, że w 2019 będzie równie dobrze.
Kotori również nigdy nie miało u mnie specjalnie wysokiego miejsca. Bo choć zapowiadali ciekawe tytuły, to jednak nie trafiały one w mój gust. A w tym roku Perfect World, Yotsuba! i Given <3 Plus też chociażby za Made in Abyss, chociaż nie jest to manga w moim stylu. Bardzo się cieszę, że w końcu namacalnie mogę docenić rozwój Kotori, ponieważ już od kilku lat miło się patrzy na ich progres.
Największy problem miałam z trzecim miejscem. Teoretycznie powinno być to Waneko ze względu na The Promised Neverland, ale jestem w tym roku tak bardzo rozczarowana ich nowościami... Oprócz Neverland wzięłam tylko Psycho Pass 2. A jeszcze dwa lata temu to od Waneko zbierałam najwięcej i to na ich ogłoszenia czekałam najbardziej. Teraz mam zerowe oczekiwania, ponieważ wybierają naprawdę dziwne tytuły. Często szokują mnie te nikomu nieznane serie, które dodatkowo nie są jakimiś nieodkrytymi perełkami. Pierwszy raz Waneko spadło z mojego podium, co więcej zawsze zajmowało pierwsze miejsce, a teraz nie załapało się nawet na trzecie... Powiedzieć, że Waneko rozczarowało mnie w 2018 roku to za mało...
Właśnie dlatego zdecydowałam się, by docenić Dango, które z roku na rok coraz bardziej się rozwija i zaskakuje nas ciekawymi tytułami.
Rozczarowanie
Miejsce 1 - Aniołowie zbrodni
Pierwsze miejsca dla Aniołów zbrodni, ponieważ względem tej mangi miałam jakieś oczekiwania. Myślałam, że będzie trzymała w napięciu i nawet jeśli fabuła okaże się trochę naciągana, to jednak postacie będą interesujące. A dostałam... No cóż... Szalonego mordercę, który niby ma być fajny, i jeszcze bardziej porąbaną małą dziewczynkę, która jest jeszcze dziwniejsza niż on. Wszystkie postacie urwały się tam z psychiatryka. Może później jest JAKOŚ wyjaśnione, o co w tym wszystkim chodzi, ale nie wierzę, by to miało ręce i nogi.
Miejsce 2 - Platinum Pasta
Kupiłam tylko ze względu na autorkę, ponieważ lubię inną mangę, którą stworzyłam. Szczerze? Myślałam, że nie dobrnę do końca tomiku i byłam niezmiernie szczęśliwa, kiedy sprzedałam tego potworka. W tej mandze jest wszystko, czego nie znoszę. Gwałty, nielogiczności, pseudo miłość, której nikt normalnie nie nazwałby miłością...
Miejsce 3 - Doctor Mephistopheles
Tutaj miałam problem, ponieważ wiele tytułów rozczarowało mnie w tym roku. Wybrałam doktora, ponieważ byłam zachwycona obwolutami i miałam nadzieję na przynajmniej przyjemną lekturę. Nie oczekiwałam nie wiadomo czego. Chciałam tylko przeczytać tę mangę z przyjemnością, a było to naprawdę trudne. Okazało się, że w środku kreska nie jest zbyt przyjemna dla oka, ale jakoś bym to przeżyła, gdyby nie to, że rysunki były bardzo chaotyczne i czasami nie wiedziałam, co się dzieje na danym kadrze. Płynność akcji była koszmarna. Już sama fabuła była co najmniej słaba, a jak dodać do tego jeszcze złe wykonanie techniczne, to już czytać się tego nie dało.
Szok! Roku - dwie długie serie shoujo (Shirayuki i Natsume) od Studia JG
Drama roku - zapowiedzenie Yony przez Waneko
Czego nam brakuje - dołączę się do mang sportowych. Z tych takich bardziej realnych to chociaż One Outs, Hikaru no Go czy Ballroom a Youkoso. A za wydanie innych też byłabym wdzięczna.
Miejsce 1. - Shirayuki: Śnieżka o czerwonych włosach
Miejsce 2. - Oko Horusa: Kobieta, która została faraonem
Miejsce 3. - The Promised Neverland
Miejsce 4. - Perfect World
Miejsce 5. - Given
W tym roku wyjątkowo miałam nawet nadmiar mang, które mogłyby trafić do mojego TOP 5 (a pamiętam, że w zeszłym roku z trudem wybrałam 5 mang xD). Szczęście w nieszczęściu, ze Yona nie wyszła w tym roku, ponieważ wtedy zabrakłoby mi miejsca na Given.
Bardzo mocne top 5, ponieważ wszystkie mangi uwielbiam. Shirayuki wygrywa bezkonkurencyjnie. Początkowo zapomniałam, że The Promised wyszło w styczniu 2018 (myślałam, że pod koniec 2017).
Najlepsze wydawnictwo:
Miejsce 1. - Studio JG
Miejsce 2. - Kotori
Miejsce 3. - Dango
W tym roku podziały się dziwne rzeczy, które odwróciły mój ranking najlepszych wydawnictw do góry nogami. Przede wszystkim nie przypominam sobie, czy kiedykolwiek Studio JG załapał się na miejsce w top 3, a teraz bezkonkurencyjnie zajmuje pierwsze miejsce. Miła odmiana. Wydawnictwo bardzo mile zaskoczyło mnie nowościami w tym roku - przede wszystkim oczywiście Shirayuki i Oko Horusa. Duży plus również za Natsume. Poprawili też terminowość i wydają sporo tomików miesięcznie. Mam nadzieję, że w 2019 będzie równie dobrze.
Kotori również nigdy nie miało u mnie specjalnie wysokiego miejsca. Bo choć zapowiadali ciekawe tytuły, to jednak nie trafiały one w mój gust. A w tym roku Perfect World, Yotsuba! i Given <3 Plus też chociażby za Made in Abyss, chociaż nie jest to manga w moim stylu. Bardzo się cieszę, że w końcu namacalnie mogę docenić rozwój Kotori, ponieważ już od kilku lat miło się patrzy na ich progres.
Największy problem miałam z trzecim miejscem. Teoretycznie powinno być to Waneko ze względu na The Promised Neverland, ale jestem w tym roku tak bardzo rozczarowana ich nowościami... Oprócz Neverland wzięłam tylko Psycho Pass 2. A jeszcze dwa lata temu to od Waneko zbierałam najwięcej i to na ich ogłoszenia czekałam najbardziej. Teraz mam zerowe oczekiwania, ponieważ wybierają naprawdę dziwne tytuły. Często szokują mnie te nikomu nieznane serie, które dodatkowo nie są jakimiś nieodkrytymi perełkami. Pierwszy raz Waneko spadło z mojego podium, co więcej zawsze zajmowało pierwsze miejsce, a teraz nie załapało się nawet na trzecie... Powiedzieć, że Waneko rozczarowało mnie w 2018 roku to za mało...
Właśnie dlatego zdecydowałam się, by docenić Dango, które z roku na rok coraz bardziej się rozwija i zaskakuje nas ciekawymi tytułami.
Rozczarowanie
Miejsce 1 - Aniołowie zbrodni
Pierwsze miejsca dla Aniołów zbrodni, ponieważ względem tej mangi miałam jakieś oczekiwania. Myślałam, że będzie trzymała w napięciu i nawet jeśli fabuła okaże się trochę naciągana, to jednak postacie będą interesujące. A dostałam... No cóż... Szalonego mordercę, który niby ma być fajny, i jeszcze bardziej porąbaną małą dziewczynkę, która jest jeszcze dziwniejsza niż on. Wszystkie postacie urwały się tam z psychiatryka. Może później jest JAKOŚ wyjaśnione, o co w tym wszystkim chodzi, ale nie wierzę, by to miało ręce i nogi.
Miejsce 2 - Platinum Pasta
Kupiłam tylko ze względu na autorkę, ponieważ lubię inną mangę, którą stworzyłam. Szczerze? Myślałam, że nie dobrnę do końca tomiku i byłam niezmiernie szczęśliwa, kiedy sprzedałam tego potworka. W tej mandze jest wszystko, czego nie znoszę. Gwałty, nielogiczności, pseudo miłość, której nikt normalnie nie nazwałby miłością...
Miejsce 3 - Doctor Mephistopheles
Tutaj miałam problem, ponieważ wiele tytułów rozczarowało mnie w tym roku. Wybrałam doktora, ponieważ byłam zachwycona obwolutami i miałam nadzieję na przynajmniej przyjemną lekturę. Nie oczekiwałam nie wiadomo czego. Chciałam tylko przeczytać tę mangę z przyjemnością, a było to naprawdę trudne. Okazało się, że w środku kreska nie jest zbyt przyjemna dla oka, ale jakoś bym to przeżyła, gdyby nie to, że rysunki były bardzo chaotyczne i czasami nie wiedziałam, co się dzieje na danym kadrze. Płynność akcji była koszmarna. Już sama fabuła była co najmniej słaba, a jak dodać do tego jeszcze złe wykonanie techniczne, to już czytać się tego nie dało.
Szok! Roku - dwie długie serie shoujo (Shirayuki i Natsume) od Studia JG
Drama roku - zapowiedzenie Yony przez Waneko
Czego nam brakuje - dołączę się do mang sportowych. Z tych takich bardziej realnych to chociaż One Outs, Hikaru no Go czy Ballroom a Youkoso. A za wydanie innych też byłabym wdzięczna.
Ostatnio zmieniony wt sty 29, 2019 11:34 pm przez DarkNighty, łącznie zmieniany 4 razy.
- Alzea
- Weteran
- Posty: 1379
- Rejestracja: wt kwie 09, 2013 11:46 am
- Gender:
- Status: Offline
Plebiscyt'18, czyli głosujemy po raz SZÓSTY!
Najlepsza manga:
Miejsce 1. - Oko Horusa: Kobieta, która została faraonem
Miejsce 2. - Shirayuki: Śnieżka o czerwonych włosach
Miejsce 3. - The Promised Neverland
Miejsce 4. - Yotsuba!
Miejsce 5. - Perfect World
Najlepsze wydawnictwo:
Miejsce 1. - Studio JG
Miejsce 2. - Kotori
Miejsce 3. - Dango
Jestem jedną z tych osób, którą SJG pozytywnie w tym roku zaskoczyło i muszę ich pochwalić. Tak, dalej mają obsuwy, ale poprawili kontakt z ludźmi, informują, dają rozpiski, całkiem sporo wydają, a ich zapowiedzi ostatnio do mnie trafiają. Jeszcze niedawno wieszaliśmy na nich psy, ale wyciągają jakieś wnioski i jest lepiej. Akurat żadnej z mango/ln z wielkimi opóźnieniami nie zbieram, no poza OPM, więc nie odczuwam ich jakoś specjalnie. Ogólnie plus za tytuły oraz ogromny progress.
Kotori za świetny dobór tytułów, oby tak dalej, nie boją się, oby się opłaciło.
Dango, od wydania Kompleksu coraz lepiej, tutaj również cieszy mnie, ze nie boją się sięgać po niszowe tytuły jak Lew, mocno kibicuję i trzymam kciuki.
Nie ma tu Waneko, które zawsze królowało. Ich dobór tytułów jest ostatnio średni, z tymi nowościami trafią do mnie od czasu do czasu, ale tak bardziej na oślep - Wypaczona czy Wrobiona w magię. Eksperymenty są spoko, ale bez przesady, a może to ja się starzeję? Momentami w tym roku miałam wrażenie, ze idą na ilość, a nie na jakość. Tak, jak jestem im bardzo wdzięczna za Cykady, Soumę, TPN czy Nasz Cud (RIP - 3-miesiączny tryb), tak ostatnio jestem rozczarowana. Polityka dodatkowa, dodrukowa oraz wtopa z Yoną czy tłumaczeniowa TPN nie pomagają.
JPF, pomimo sentymentu, Łusek i Kaori Yuki, ostatnio do mnie nie trafiają. Blame, Alita, Ito, universum DB to nie moja bajka (team Sailor Moon, DB nigdy mnie nie porywało). Miło, ze w przeciwieństwie do Waneko wydają dodatki i bardzo mnie to cieszy, ale z nimi jest ten problem, ze jak nie przemawia tytuł X to i dodatków nie kupujesz. Aktualnie kupuję tylko Tytanów i cierpliwie czekam na Sailorki :> oraz odejście od formatu mini mini, tak na zaś, gdyby ogłosili akurat shonena lub shojke, która mnie zainteresuje
Szok roku - Lew od Dango
Drama roku - Yona od Waneko
Czego brakuje - josei
Miejsce 1. - Oko Horusa: Kobieta, która została faraonem
Miejsce 2. - Shirayuki: Śnieżka o czerwonych włosach
Miejsce 3. - The Promised Neverland
Miejsce 4. - Yotsuba!
Miejsce 5. - Perfect World
Najlepsze wydawnictwo:
Miejsce 1. - Studio JG
Miejsce 2. - Kotori
Miejsce 3. - Dango
Jestem jedną z tych osób, którą SJG pozytywnie w tym roku zaskoczyło i muszę ich pochwalić. Tak, dalej mają obsuwy, ale poprawili kontakt z ludźmi, informują, dają rozpiski, całkiem sporo wydają, a ich zapowiedzi ostatnio do mnie trafiają. Jeszcze niedawno wieszaliśmy na nich psy, ale wyciągają jakieś wnioski i jest lepiej. Akurat żadnej z mango/ln z wielkimi opóźnieniami nie zbieram, no poza OPM, więc nie odczuwam ich jakoś specjalnie. Ogólnie plus za tytuły oraz ogromny progress.
Kotori za świetny dobór tytułów, oby tak dalej, nie boją się, oby się opłaciło.
Dango, od wydania Kompleksu coraz lepiej, tutaj również cieszy mnie, ze nie boją się sięgać po niszowe tytuły jak Lew, mocno kibicuję i trzymam kciuki.
Nie ma tu Waneko, które zawsze królowało. Ich dobór tytułów jest ostatnio średni, z tymi nowościami trafią do mnie od czasu do czasu, ale tak bardziej na oślep - Wypaczona czy Wrobiona w magię. Eksperymenty są spoko, ale bez przesady, a może to ja się starzeję? Momentami w tym roku miałam wrażenie, ze idą na ilość, a nie na jakość. Tak, jak jestem im bardzo wdzięczna za Cykady, Soumę, TPN czy Nasz Cud (RIP - 3-miesiączny tryb), tak ostatnio jestem rozczarowana. Polityka dodatkowa, dodrukowa oraz wtopa z Yoną czy tłumaczeniowa TPN nie pomagają.
JPF, pomimo sentymentu, Łusek i Kaori Yuki, ostatnio do mnie nie trafiają. Blame, Alita, Ito, universum DB to nie moja bajka (team Sailor Moon, DB nigdy mnie nie porywało). Miło, ze w przeciwieństwie do Waneko wydają dodatki i bardzo mnie to cieszy, ale z nimi jest ten problem, ze jak nie przemawia tytuł X to i dodatków nie kupujesz. Aktualnie kupuję tylko Tytanów i cierpliwie czekam na Sailorki :> oraz odejście od formatu mini mini, tak na zaś, gdyby ogłosili akurat shonena lub shojke, która mnie zainteresuje
Szok roku - Lew od Dango
Drama roku - Yona od Waneko
Czego brakuje - josei
- ka3one
- Posty: 21
- Rejestracja: wt lut 02, 2016 3:25 pm
- Status: Offline
Plebiscyt'18, czyli głosujemy po raz SZÓSTY!
Najlepsza manga
1. The Promised Neverland
2. Battle Angel Alita
3. Yotsuba!
4. Chcę zjeść twoją trzustkę
5. 20th Century Boys
Najlepsze wydawnictwo
1. Kotori
2. JPF
3. Waneko
Kotori z roku na rok zaczyna coraz bardziej u mnie plusować, z wydawnictwa które było mi kiedyś całkowicie obojętne stało się jednym z moich ulubionych, rozbudowują swoją ofertę o coraz ciekawsze tytuły.
JPF niestety poza dodatkami do Dragon Ball'a coraz mniej trafia do mnie ze swoją ofertą, z ich najnowszej oferty zaopatrzyłem się jedynie w reedycje Ality, najnowsze Mega Mangi to kompletnie nie moja bajka, w planie mam kupić Syrenki ale to i tak niewiele w porównaniu do wcześniejszych lat.
Z nowości od Waneko zaopatrzyłem się tylko w TPN z każdą kolejną zapowiedzią zastanawiam się skąd oni wyciągają te nowe tytuły, takie wynalazki jak Wrobiona w magię lepiej przemilczeć a jak już wydają coś znanego to są to mangowe adaptacje filmów Hosody które są dla mnie zbędne, cóż pozostaje mi mieć nadzieje że na swoje 20 lecie przyszykują coś naprawdę dobrego.
Nie w sposób nie wspomnieć też o Dango, kolejne po Kotori yaoicowe wydawnictwo które w końcu sięgnęło po coś nowego i naprawdę dobrego, brawo za zdobycie licencji do Lwa i Kempingu, oby się dalej rozwijali w tym kierunku.
Rozczarowanie: brak
Szok! Roku: Yotsuba! poza wydaniem to głównie to jak bardzo ten tytuł przypadł mi do gustu, bardzo miłe zaskoczenie.
Drama Roku: brak Yony od Waneko
Czego nam brakuje: nie pogardziłbym jakimś kolejnym klasykiem od Tezuki lub Ikedy
1. The Promised Neverland
2. Battle Angel Alita
3. Yotsuba!
4. Chcę zjeść twoją trzustkę
5. 20th Century Boys
Najlepsze wydawnictwo
1. Kotori
2. JPF
3. Waneko
Kotori z roku na rok zaczyna coraz bardziej u mnie plusować, z wydawnictwa które było mi kiedyś całkowicie obojętne stało się jednym z moich ulubionych, rozbudowują swoją ofertę o coraz ciekawsze tytuły.
JPF niestety poza dodatkami do Dragon Ball'a coraz mniej trafia do mnie ze swoją ofertą, z ich najnowszej oferty zaopatrzyłem się jedynie w reedycje Ality, najnowsze Mega Mangi to kompletnie nie moja bajka, w planie mam kupić Syrenki ale to i tak niewiele w porównaniu do wcześniejszych lat.
Z nowości od Waneko zaopatrzyłem się tylko w TPN z każdą kolejną zapowiedzią zastanawiam się skąd oni wyciągają te nowe tytuły, takie wynalazki jak Wrobiona w magię lepiej przemilczeć a jak już wydają coś znanego to są to mangowe adaptacje filmów Hosody które są dla mnie zbędne, cóż pozostaje mi mieć nadzieje że na swoje 20 lecie przyszykują coś naprawdę dobrego.
Nie w sposób nie wspomnieć też o Dango, kolejne po Kotori yaoicowe wydawnictwo które w końcu sięgnęło po coś nowego i naprawdę dobrego, brawo za zdobycie licencji do Lwa i Kempingu, oby się dalej rozwijali w tym kierunku.
Rozczarowanie: brak
Szok! Roku: Yotsuba! poza wydaniem to głównie to jak bardzo ten tytuł przypadł mi do gustu, bardzo miłe zaskoczenie.
Drama Roku: brak Yony od Waneko
Czego nam brakuje: nie pogardziłbym jakimś kolejnym klasykiem od Tezuki lub Ikedy
Ostatnio zmieniony ndz gru 30, 2018 9:46 pm przez ka3one, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 301
- Rejestracja: pn mar 03, 2014 10:42 pm
- Status: Offline
Plebiscyt'18, czyli głosujemy po raz SZÓSTY!
Mangi:
1. Shirayuki - Śnieżka o czerwonych włosach
2. Księga przyjaciół Natsume
3. Ona i jej kot
4. Yotsuba
5. W miasteczku piasku i błękitnych łusek
Wydawnictwa:
1. Studio JG (za Shirayuki i Natsume)
2. Waneko (wciąż od nich sporo kupuję)
3. Kotori (po raz pierwszy zaczęłam coś od nich kupować, aktualnie 3 serie)
Pozytywny szok: Shirayuki i Natsume w Polsce. Nie spodziewałam się.
Czego brak? Light novel
Rozczarowanie i dramę daruję sobie. Niech będą tu tylko pozytywne emocje
1. Shirayuki - Śnieżka o czerwonych włosach
2. Księga przyjaciół Natsume
3. Ona i jej kot
4. Yotsuba
5. W miasteczku piasku i błękitnych łusek
Wydawnictwa:
1. Studio JG (za Shirayuki i Natsume)
2. Waneko (wciąż od nich sporo kupuję)
3. Kotori (po raz pierwszy zaczęłam coś od nich kupować, aktualnie 3 serie)
Pozytywny szok: Shirayuki i Natsume w Polsce. Nie spodziewałam się.
Czego brak? Light novel
Rozczarowanie i dramę daruję sobie. Niech będą tu tylko pozytywne emocje
- ninna
- nołlife
- Posty: 2961
- Rejestracja: pt wrz 15, 2006 6:19 pm
- Lokalizacja: Kutno
- Status: Offline
Plebiscyt'18, czyli głosujemy po raz SZÓSTY!
Mangi:
1. H.P. Lovecraft - W Górach Szaleństwa
2. Perfect World
3. Pieta
4. W Miasteczku Piasku i Błękitnych Łusek
5. Twój Obraz (za tytułowe opowiadanie)
Wydawnictwa:
1. brak
2. Studio JG
3. brak
Rozczarowanie: Platinum Pasta - w sumie nie spodziewałam się arcydzieła ale to, co dostałam przerosło moje najśmielsze oczekiwania. W negatywnym sensie. Głupota wylewa się z tej mangi strumieniami. Może w komedii to by się sprawdziło, ale tutaj przedstawione jest to na poważnie. Najgorsze elementy: przez gwałt do serca, wyświechtane frazesy o miłości, niesmaczne sceny erotyczne, głupota bohaterów (szczególnie głównego). Chyba najgorsza rzecz, jaką w życiu czytałam.
Szok! Roku: reaktywacja Kawaii
Drama roku: przedwczesne ogłoszenie Yony przez Waneko i późniejsza konieczność odkręcania wszystkiego
Czego mi brakuje na rynku: klasyki shoujo (Ikeda, Yumiko Igarashi).
1. H.P. Lovecraft - W Górach Szaleństwa
2. Perfect World
3. Pieta
4. W Miasteczku Piasku i Błękitnych Łusek
5. Twój Obraz (za tytułowe opowiadanie)
Wydawnictwa:
1. brak
2. Studio JG
3. brak
Rozczarowanie: Platinum Pasta - w sumie nie spodziewałam się arcydzieła ale to, co dostałam przerosło moje najśmielsze oczekiwania. W negatywnym sensie. Głupota wylewa się z tej mangi strumieniami. Może w komedii to by się sprawdziło, ale tutaj przedstawione jest to na poważnie. Najgorsze elementy: przez gwałt do serca, wyświechtane frazesy o miłości, niesmaczne sceny erotyczne, głupota bohaterów (szczególnie głównego). Chyba najgorsza rzecz, jaką w życiu czytałam.
Szok! Roku: reaktywacja Kawaii
Drama roku: przedwczesne ogłoszenie Yony przez Waneko i późniejsza konieczność odkręcania wszystkiego
Czego mi brakuje na rynku: klasyki shoujo (Ikeda, Yumiko Igarashi).
Ostatnio zmieniony ndz gru 30, 2018 9:22 pm przez ninna, łącznie zmieniany 1 raz.
- Meliona
- nołlife
- Posty: 3925
- Rejestracja: wt sty 01, 2013 2:10 pm
- Gender:
- Kontakt:
- Status: Offline
Plebiscyt'18, czyli głosujemy po raz SZÓSTY!
Najlepsza manga:
Miejsce 1. - Chłopaki z dwudziestego wieku - Co Urasawa, to Urasawa. Może głupio robię umieszczając ten tytuł na pierwszym miejscu, kiedy czytałam tylko kilka tomów dawno temu w skanach i jeden tom rodzimego wydania, ale Urasawa jak nikt potrafi w narrację. I Pluto od niego to ścisła czołówka najlepszych mang na mojej półce, a Chłopcy to jego kolejny sci-fi.
Miejsce 2. - Zbyt pijany na miłość - Przeurocza manga, kochane postacie, miłość i dawka erotyki. Najprzyjemniejsze yaoi, jakie czytałam od dawna.
Miejsce 3. - Yotsuba - Bardzo zabawna i urocza manga. Tylko jest dość długa i może zacząć się ciągnąć tak jak Horimiya, którą bardzo lubię i przyjemnie mi się ją czyta, ale chciałabym już zobaczyć jej koniec.
Miejsce 4. - The Promised Neverland - Im dalej w las, tym manga staje się gorsza, bo wychodzi na wierzch to, że autorzy tej historii nie potrafili stworzyć interesujących charakterów postaci, więc i relacje między nimi są płytkie i nudne. Ale pierwsze kilka tomów to czyste złoto, tajemnica była w nich gęsta i trzymała w napięciu jak mało co.
Miejsce 5. - Ku twej wieczności - Pochłonęłam wszystkie dostępne rozdziały w skanach w jeden wieczór wzruszając się przy tym niejednokrotnie, więc należy jej się miejsce na podium nawet jeśli jestem już trochę znudzona tą historią i podczas drugiego czytania nie zrobiła ona na mnie aż takiego wrażenia. Nie ma drugiej takiej mangi, jest zupełnie inna od wszystkiego. Ciekawe tylko, do czego zmierza...
Wyróżnienia:
- Polife - Nie dość, że komiks jest zabawny, to jeszcze bardzo interesujący. Paski są ładnie zamknięte w czterech okienkach - imponuje mi umiejętność do opowiedzenia anegdotki mając tak niewiele miejsca.
- W miasteczku piasku i błękitnych łusek - Urocza i fajnie opowiedziana historia z punktu widzenia dzieci, dla których wszystko jest bardziej tajemnicze i magiczne. Satysfakcjonująca i dobrze zamknięta.
Najlepsze wydawnictwo:
Miejsce 1. - nikt
Miejsce 2. - Kotori - niech im będzie; wydają teraz ciekawe mangi niebędące yaoi (w końcu!). I ciągną dalej te dwie LN, na które się rzucam, kiedy tylko przyjdą (i nie tylko ja je lubię, dwóch moich domowników też).
Miejsce 3. - JPF - bo wydają moją ulubioną obecnie mangę, czyli One Piece'a (moja miłość do tego tytułu odnowiła się jeszcze silniejsza niż wcześniej), plus Berserka, Drifters (dziee kolejne tomy?) i Tytanów. Tylko wolałabym, żeby nie wydawali nowych rzeczy, tylko skupili się na tym, co mają, by nie było opóźnień (szczególnie w tasiemcach...).
Rozczarowanie:
Miejsce 1. - Historia o miłości - Czyli moje najgorzej wydane pieniądze w tym roku. Ta manga była na tyle fatalnie przetłumaczona, że czasem w ogóle nie dało się dojść do tego, o czym właściwie postacie rozmawiają. Tak koszmarnego przekładu nie czytałam od czasu Mushishi, a i w Mushishi było chyba lepiej niż tu. Do tego, już pomijając kwestie wydania, w tej mandze postacie mówią tak bardzo rozwlekle i analitycznie o swoich uczuciach (nastolatkowie z rówieśnikami), że ciągle wzdycham i wywracam oczami podczas czytania. Nie da się brać tej mangi na poważnie.
Miejsce 2. - Rodzeństwo Furo - Miało być zabawnie, a wyszło nijako. Fabuła do niczego nie prowadzi i nie jest interesująca, a zakończenie jest urwane. Rysunki też nie poprawiają sytuacji. Po przeczytaniu miałam ochotę na natychmiastowe pozbycie się tej mangi.
Miejsce 3. - Ścieżki pierwszej miłości - O czym była ta manga? Nie pamiętam z niej nic. Do tego to był spin-off jakieś wcześniej wydanej przez JG jednotomówki i muszę przyznać, że nie miałam zielonego pojęcia, który z bohaterów występował w poprzedniej mandze (i z tamtej części też nic nie pamiętam). Dzięki niej postanowiłam już nie kupować w ciemno żadnego yaoi od JG i żadnego tytułu od Shoko Hidaki.
"Wyróżnienie" w kategorii rozczarowanie:
- Op: Bezbarwne dni Itaru Yoake - Tak naprawdę ta manga jest całkiem niezła. Jednak to najsłabsze dzieło od Kou Yonedy. Wiem, że tę autorkę stać na o wiele więcej, więc się rozczarowałam. No ale, na razie wyszedł tylko pierwszy tom i może jeszcze wszystko przed nami? Oby.
Szok! Roku: Yotsuba i Natsume w Polsce (tego drugiego na razie nie kupuję, no ale liczy się fakt) + można też doliczyć Shirayuki, bo w życiu bym nie pomyślała, że ktoś to wyda (jednak nie siedzę w shojo, więc nie wiem, jak tam z popularnością tej mangi).
Drama Roku: Yona.
Czego nam brakuje: Mang lgbt nie będących yaoi. Typu My brother's husband, My lesbian experience with loneliness i My Solo Diary, Shimanari Tasogare, The bride was a boy, Wandering son lub jakieś bara może; yuri, ale niejapońskie, bo w Kraju Kwitnącej Wiśni wychodzą najwyżej średniaki. Wyszła w Polsce, haha, Historia o miłosci, ale, haha, pomijając sam fakt wydania, to manga też nie błyszczy. I jednak zmierza w stronę yaoi, bo dwójka głównych postaci widocznie ma się ku sobie (i dobrze, najlepszy wątek!), ale na razie nie chcą tego przyznać nawet przed sobą samym.
Miejsce 1. - Chłopaki z dwudziestego wieku - Co Urasawa, to Urasawa. Może głupio robię umieszczając ten tytuł na pierwszym miejscu, kiedy czytałam tylko kilka tomów dawno temu w skanach i jeden tom rodzimego wydania, ale Urasawa jak nikt potrafi w narrację. I Pluto od niego to ścisła czołówka najlepszych mang na mojej półce, a Chłopcy to jego kolejny sci-fi.
Miejsce 2. - Zbyt pijany na miłość - Przeurocza manga, kochane postacie, miłość i dawka erotyki. Najprzyjemniejsze yaoi, jakie czytałam od dawna.
Miejsce 3. - Yotsuba - Bardzo zabawna i urocza manga. Tylko jest dość długa i może zacząć się ciągnąć tak jak Horimiya, którą bardzo lubię i przyjemnie mi się ją czyta, ale chciałabym już zobaczyć jej koniec.
Miejsce 4. - The Promised Neverland - Im dalej w las, tym manga staje się gorsza, bo wychodzi na wierzch to, że autorzy tej historii nie potrafili stworzyć interesujących charakterów postaci, więc i relacje między nimi są płytkie i nudne. Ale pierwsze kilka tomów to czyste złoto, tajemnica była w nich gęsta i trzymała w napięciu jak mało co.
Miejsce 5. - Ku twej wieczności - Pochłonęłam wszystkie dostępne rozdziały w skanach w jeden wieczór wzruszając się przy tym niejednokrotnie, więc należy jej się miejsce na podium nawet jeśli jestem już trochę znudzona tą historią i podczas drugiego czytania nie zrobiła ona na mnie aż takiego wrażenia. Nie ma drugiej takiej mangi, jest zupełnie inna od wszystkiego. Ciekawe tylko, do czego zmierza...
Wyróżnienia:
- Polife - Nie dość, że komiks jest zabawny, to jeszcze bardzo interesujący. Paski są ładnie zamknięte w czterech okienkach - imponuje mi umiejętność do opowiedzenia anegdotki mając tak niewiele miejsca.
- W miasteczku piasku i błękitnych łusek - Urocza i fajnie opowiedziana historia z punktu widzenia dzieci, dla których wszystko jest bardziej tajemnicze i magiczne. Satysfakcjonująca i dobrze zamknięta.
Najlepsze wydawnictwo:
Miejsce 1. - nikt
Miejsce 2. - Kotori - niech im będzie; wydają teraz ciekawe mangi niebędące yaoi (w końcu!). I ciągną dalej te dwie LN, na które się rzucam, kiedy tylko przyjdą (i nie tylko ja je lubię, dwóch moich domowników też).
Miejsce 3. - JPF - bo wydają moją ulubioną obecnie mangę, czyli One Piece'a (moja miłość do tego tytułu odnowiła się jeszcze silniejsza niż wcześniej), plus Berserka, Drifters (dziee kolejne tomy?) i Tytanów. Tylko wolałabym, żeby nie wydawali nowych rzeczy, tylko skupili się na tym, co mają, by nie było opóźnień (szczególnie w tasiemcach...).
Rozczarowanie:
Miejsce 1. - Historia o miłości - Czyli moje najgorzej wydane pieniądze w tym roku. Ta manga była na tyle fatalnie przetłumaczona, że czasem w ogóle nie dało się dojść do tego, o czym właściwie postacie rozmawiają. Tak koszmarnego przekładu nie czytałam od czasu Mushishi, a i w Mushishi było chyba lepiej niż tu. Do tego, już pomijając kwestie wydania, w tej mandze postacie mówią tak bardzo rozwlekle i analitycznie o swoich uczuciach (nastolatkowie z rówieśnikami), że ciągle wzdycham i wywracam oczami podczas czytania. Nie da się brać tej mangi na poważnie.
Miejsce 2. - Rodzeństwo Furo - Miało być zabawnie, a wyszło nijako. Fabuła do niczego nie prowadzi i nie jest interesująca, a zakończenie jest urwane. Rysunki też nie poprawiają sytuacji. Po przeczytaniu miałam ochotę na natychmiastowe pozbycie się tej mangi.
Miejsce 3. - Ścieżki pierwszej miłości - O czym była ta manga? Nie pamiętam z niej nic. Do tego to był spin-off jakieś wcześniej wydanej przez JG jednotomówki i muszę przyznać, że nie miałam zielonego pojęcia, który z bohaterów występował w poprzedniej mandze (i z tamtej części też nic nie pamiętam). Dzięki niej postanowiłam już nie kupować w ciemno żadnego yaoi od JG i żadnego tytułu od Shoko Hidaki.
"Wyróżnienie" w kategorii rozczarowanie:
- Op: Bezbarwne dni Itaru Yoake - Tak naprawdę ta manga jest całkiem niezła. Jednak to najsłabsze dzieło od Kou Yonedy. Wiem, że tę autorkę stać na o wiele więcej, więc się rozczarowałam. No ale, na razie wyszedł tylko pierwszy tom i może jeszcze wszystko przed nami? Oby.
Szok! Roku: Yotsuba i Natsume w Polsce (tego drugiego na razie nie kupuję, no ale liczy się fakt) + można też doliczyć Shirayuki, bo w życiu bym nie pomyślała, że ktoś to wyda (jednak nie siedzę w shojo, więc nie wiem, jak tam z popularnością tej mangi).
Drama Roku: Yona.
Czego nam brakuje: Mang lgbt nie będących yaoi. Typu My brother's husband, My lesbian experience with loneliness i My Solo Diary, Shimanari Tasogare, The bride was a boy, Wandering son lub jakieś bara może; yuri, ale niejapońskie, bo w Kraju Kwitnącej Wiśni wychodzą najwyżej średniaki. Wyszła w Polsce, haha, Historia o miłosci, ale, haha, pomijając sam fakt wydania, to manga też nie błyszczy. I jednak zmierza w stronę yaoi, bo dwójka głównych postaci widocznie ma się ku sobie (i dobrze, najlepszy wątek!), ale na razie nie chcą tego przyznać nawet przed sobą samym.
Ostatnio zmieniony wt sty 01, 2019 12:05 pm przez Meliona, łącznie zmieniany 7 razy.
- SallyCzarownica
- nołlife
- Posty: 2041
- Rejestracja: pn wrz 16, 2013 5:39 pm
- Status: Offline
Plebiscyt'18, czyli głosujemy po raz SZÓSTY!
Najlepsze mangi:
1. Given
2. Oko Horusa. Kobieta, która została faraonem
3. Escape Journey
4. Ku twej wieczności
5. Nieznajomy pośród wiatru
Miałam duży problem, aby wybrać tylko pięć najlepszych tytułów. Od razu przyszły mi na myśl BL, ale nie samymi yaoicami człowiek żyje. Pomimo starań i tak trzy tytuły wylądowały w rankingu. Początkowo planowałam nie brać BL pod uwagę, no ale nie mogłam. Nie z Givenem. A jak już poszedł Given, to musiałam docenić resztę.
Za to wyróżnię kilka serii: Gorzki poranek, Perfect World, Made in Abyss, W miasteczku piasku i błękitnych łusek, Bracia z ulicy, Voynich Hotel.
Najlepsze wydawnictwa:
1. Kotori
2. Studio JG
.
.
3. Dango
Rozczarowanie:
1.Platinum Pasta
Już sama okładka mówiła: "Wiej, gdzie pieprz rośnie". Po przeczytaniu stwierdzam, że to zło w czystej postaci.
2. Tłumaczenia Dango
Dango sporo brakuje do takich tłumaczeń, jakie mają Kotori, JPF czy Studio JG, ale były przyzwoite. Natomiast w tym roku bardzo spadła im jakość. Niektórych mang nie dało się czytać bez zgrzytania zębów. Dodatkowo było pełno błędów, a powtórzenia wołały o pomstę do nieba. Oby w tym roku lepiej im poszło.
Szok! roku: Wydanie przez Studio JG "Zniewolonego księcia".
Drama roku: Ogłoszenie Yony przez Waneko.
Czego brakuje: Josei, zdecydowanie. O, i mang LGBT nie będących yaoi.
1. Given
2. Oko Horusa. Kobieta, która została faraonem
3. Escape Journey
4. Ku twej wieczności
5. Nieznajomy pośród wiatru
Miałam duży problem, aby wybrać tylko pięć najlepszych tytułów. Od razu przyszły mi na myśl BL, ale nie samymi yaoicami człowiek żyje. Pomimo starań i tak trzy tytuły wylądowały w rankingu. Początkowo planowałam nie brać BL pod uwagę, no ale nie mogłam. Nie z Givenem. A jak już poszedł Given, to musiałam docenić resztę.
Za to wyróżnię kilka serii: Gorzki poranek, Perfect World, Made in Abyss, W miasteczku piasku i błękitnych łusek, Bracia z ulicy, Voynich Hotel.
Najlepsze wydawnictwa:
1. Kotori
2. Studio JG
.
.
3. Dango
Rozczarowanie:
1.Platinum Pasta
Już sama okładka mówiła: "Wiej, gdzie pieprz rośnie". Po przeczytaniu stwierdzam, że to zło w czystej postaci.
2. Tłumaczenia Dango
Dango sporo brakuje do takich tłumaczeń, jakie mają Kotori, JPF czy Studio JG, ale były przyzwoite. Natomiast w tym roku bardzo spadła im jakość. Niektórych mang nie dało się czytać bez zgrzytania zębów. Dodatkowo było pełno błędów, a powtórzenia wołały o pomstę do nieba. Oby w tym roku lepiej im poszło.
Szok! roku: Wydanie przez Studio JG "Zniewolonego księcia".
Drama roku: Ogłoszenie Yony przez Waneko.
Czego brakuje: Josei, zdecydowanie. O, i mang LGBT nie będących yaoi.
Ostatnio zmieniony wt sty 15, 2019 10:12 am przez SallyCzarownica, łącznie zmieniany 5 razy.
- amsterdream
- Wtajemniczony
- Posty: 815
- Rejestracja: pt sty 27, 2012 11:56 pm
- Status: Offline
Plebiscyt'18, czyli głosujemy po raz SZÓSTY!
Najlepsza manga:
1. Kłamstwa bogów
2. Yotsuba!
3. Ku twej wieczności
4. Wyjące rury
5. W miasteczku piasku i błękitnych łusek
Najlepsze wydawnictwo:
1. Kotori - jakby mi ktoś kilka lat temu powiedział, że umieszczę Kotori na pierwszym miejscu to bym w to nie uwierzył, ale niesamowicie się rozwinęli przez ostatni rok. Już za samo wydawanie mang Yoshitoki Oimy mają u mnie ogromnego plusa. Wprowadzili też sporo nowych serii, skierowanych do starszego czytelnika oraz mają świetne wydania. Nienawidzę obwolut więc uwielbiam te ich lakierowane okładki ze skrzydełkami.
2. JPF - nadal mają ciekawą ofertę, ale ciągłe opóźnienia i przesunięcia nie pozwalają mi umieścić ich wyżej. W Mega Mandze totalna stagnacja, tegoroczne tytuły zupełnie nie trafiły w mój gust a i na horyzoncie zapowiedzi żadnych nie widać.
3. Waneko - za jednotomówki.
Rozczarowanie:
1. Iluzoryczne ginekokracje - manga ma 280 stron a rozdziałów było tam chyba z 25 więc to się po prostu nie mogło udać. Krótkie i bezsensowne historyjki z których większość wywoływała u mnie zażenowanie.
2. O dziewczynie skaczącej przez czas - Ranmaru Kotone, zupełnie nie radzi sobie z przenoszeniem anime na papier. Tak samo jak w innym jego tytule (Twoje imię) wszystko jest tu bardzo chaotyczne, całość przedstawiona w formie mocno skróconej w porównaniu do anime.
3. Chcę zjeść twoją trzustkę - spodziewałem się jakichś dobrych okruchów życia a dostałem infantylną magę dla nastolatków z bohaterami zachowującymi się jak małe dzieci. Zakończenie woła o pomstę do nieba.
Szok! Roku:
Powrót Kawaii.
Drama Roku:
brak
Czego nam brakuje:
Starszych mang z lat 80-tych i 90-tych.
1. Kłamstwa bogów
2. Yotsuba!
3. Ku twej wieczności
4. Wyjące rury
5. W miasteczku piasku i błękitnych łusek
Najlepsze wydawnictwo:
1. Kotori - jakby mi ktoś kilka lat temu powiedział, że umieszczę Kotori na pierwszym miejscu to bym w to nie uwierzył, ale niesamowicie się rozwinęli przez ostatni rok. Już za samo wydawanie mang Yoshitoki Oimy mają u mnie ogromnego plusa. Wprowadzili też sporo nowych serii, skierowanych do starszego czytelnika oraz mają świetne wydania. Nienawidzę obwolut więc uwielbiam te ich lakierowane okładki ze skrzydełkami.
2. JPF - nadal mają ciekawą ofertę, ale ciągłe opóźnienia i przesunięcia nie pozwalają mi umieścić ich wyżej. W Mega Mandze totalna stagnacja, tegoroczne tytuły zupełnie nie trafiły w mój gust a i na horyzoncie zapowiedzi żadnych nie widać.
3. Waneko - za jednotomówki.
Rozczarowanie:
1. Iluzoryczne ginekokracje - manga ma 280 stron a rozdziałów było tam chyba z 25 więc to się po prostu nie mogło udać. Krótkie i bezsensowne historyjki z których większość wywoływała u mnie zażenowanie.
2. O dziewczynie skaczącej przez czas - Ranmaru Kotone, zupełnie nie radzi sobie z przenoszeniem anime na papier. Tak samo jak w innym jego tytule (Twoje imię) wszystko jest tu bardzo chaotyczne, całość przedstawiona w formie mocno skróconej w porównaniu do anime.
3. Chcę zjeść twoją trzustkę - spodziewałem się jakichś dobrych okruchów życia a dostałem infantylną magę dla nastolatków z bohaterami zachowującymi się jak małe dzieci. Zakończenie woła o pomstę do nieba.
Szok! Roku:
Powrót Kawaii.
Drama Roku:
brak
Czego nam brakuje:
Starszych mang z lat 80-tych i 90-tych.
Ostatnio zmieniony śr sty 16, 2019 3:06 pm przez amsterdream, łącznie zmieniany 3 razy.
- Reviolli
- nołlife
- Posty: 2121
- Rejestracja: pn gru 29, 2014 7:58 am
- Status: Offline
Plebiscyt'18, czyli głosujemy po raz SZÓSTY!
Najlepsza manga
1. Chcę zjeść twoją trzustkę
2. Jaco z Galaktycznego Patrolu
3. Bracia z ulicy
4. Shirayuki: Śnieżka o czerwonych włosach
5. Ona i jej kot
Najlepsze wydawnictwo:
1. Kotori
2. JPF
3. Dango
Rozczarowanie roku:
- brak
Szok roku:
- brak
Drama roku:
- Waneko i ich oferta.
Czego mi brakuje:
- Tytułów sportowych.
1. Chcę zjeść twoją trzustkę
2. Jaco z Galaktycznego Patrolu
3. Bracia z ulicy
4. Shirayuki: Śnieżka o czerwonych włosach
5. Ona i jej kot
Najlepsze wydawnictwo:
1. Kotori
2. JPF
3. Dango
Rozczarowanie roku:
- brak
Szok roku:
- brak
Drama roku:
- Waneko i ich oferta.
Czego mi brakuje:
- Tytułów sportowych.
Muzyczne, Yuri, sportowe +2
Przygodowe, gender bender, komedie +1
Horrory, SF, Kryminały -1
Przygodowe, gender bender, komedie +1
Horrory, SF, Kryminały -1
-
- Wtajemniczony
- Posty: 558
- Rejestracja: pn mar 30, 2015 11:08 am
- Status: Offline
Plebiscyt'18, czyli głosujemy po raz SZÓSTY!
Najlepsza manga:
1. Chłopaki z dwudziestego wieku
2. Battle Angel Alita
Najlepsze wydawnictwo mangowe:
1. Hanami - za Chłopców i Sagę. Tempo wydawania fatalne ale mam nadzieję że to się zmieni.
2. JPF - ten rok to zupełnie nie moja bajka. Mnóstwo dodatków do serii które mnie nie interesują, a zapowiada się na jeszcze więcej. Jeśli w przyszłym roku nie zobaczę prawdziwej bomby za hajs z DBS to się mocno rozczaruje Duży + za świetne wydanie Ality.
3. Kotori - super kierunek rozwoju wydawnictwa, interesujące tytuły i nie mam wątpliwości że w końcu i mnie ustrzelą.
Czego nam brakuje: JoJo
1. Chłopaki z dwudziestego wieku
2. Battle Angel Alita
Najlepsze wydawnictwo mangowe:
1. Hanami - za Chłopców i Sagę. Tempo wydawania fatalne ale mam nadzieję że to się zmieni.
2. JPF - ten rok to zupełnie nie moja bajka. Mnóstwo dodatków do serii które mnie nie interesują, a zapowiada się na jeszcze więcej. Jeśli w przyszłym roku nie zobaczę prawdziwej bomby za hajs z DBS to się mocno rozczaruje Duży + za świetne wydanie Ality.
3. Kotori - super kierunek rozwoju wydawnictwa, interesujące tytuły i nie mam wątpliwości że w końcu i mnie ustrzelą.
Czego nam brakuje: JoJo
-
- Posty: 87
- Rejestracja: sob wrz 19, 2015 1:11 pm
- Status: Offline
Plebiscyt'18, czyli głosujemy po raz SZÓSTY!
Najlepsza manga:
1. Yotsuba!
2. Voynich Hotel
3. Chłopaki z dwudziestego wieku
4. Ku twej wieczności
5. Wyjące rury
Najlepsze wydawnictwo:
1. Kotori
2. Studio JG
3. Dango
Czego nam brakuje: Większej ilości mang dla dojrzałego czytelnika
1. Yotsuba!
2. Voynich Hotel
3. Chłopaki z dwudziestego wieku
4. Ku twej wieczności
5. Wyjące rury
Najlepsze wydawnictwo:
1. Kotori
2. Studio JG
3. Dango
Czego nam brakuje: Większej ilości mang dla dojrzałego czytelnika
- Ame
- nołlife
- Posty: 3906
- Rejestracja: ndz gru 04, 2011 3:26 pm
- Gender:
- Status: Offline
Plebiscyt'18, czyli głosujemy po raz SZÓSTY!
Najlepsza Manga:
1. Księga Przyjaciół Natsume
2. Yotsuba!
3. Chrono Crusade
4. Śmiech na końcu świata
Najlepsze wydawnictwo:
1. Studio JG - poprawili się. Wydali mój ulubiony tytuł Księga przyjaciół Natsumiego. Nie spodziewałam się go ujrzeć na naszym rynku.
2. Kotori - to oni mnie pierwsi zaskoczyli wydaniem Yotsuby! Kupuję niewiele od nich, ale widzę, że wybierają coraz ciekawsze mangi i mam nadzieję, że będzie tak dalej.
3. Dango Za zapowiedź 3 gatsu no Lion.
Wyróżnienie. 4. Okami za wydanie Chrono Crusade. Naprawdę mnie zaskoczyli. Musiałam o nich wspomnieć.
Rozczarowanie: Kłamstwa bogów: Główni nie zachowali się jak na swój wiek. Nieznajomy na plaży: Nie pamiętam kiedy ostatnio się tak wynudziłam podczas czytania.
Szok! Roku: Zapowiedź Natsume oraz Lwi Marzec
Drama Roku: Akatsuki no Yona.
Czego nam brakuje: Artbooków
1. Księga Przyjaciół Natsume
2. Yotsuba!
3. Chrono Crusade
4. Śmiech na końcu świata
Najlepsze wydawnictwo:
1. Studio JG - poprawili się. Wydali mój ulubiony tytuł Księga przyjaciół Natsumiego. Nie spodziewałam się go ujrzeć na naszym rynku.
2. Kotori - to oni mnie pierwsi zaskoczyli wydaniem Yotsuby! Kupuję niewiele od nich, ale widzę, że wybierają coraz ciekawsze mangi i mam nadzieję, że będzie tak dalej.
3. Dango Za zapowiedź 3 gatsu no Lion.
Wyróżnienie. 4. Okami za wydanie Chrono Crusade. Naprawdę mnie zaskoczyli. Musiałam o nich wspomnieć.
Rozczarowanie: Kłamstwa bogów: Główni nie zachowali się jak na swój wiek. Nieznajomy na plaży: Nie pamiętam kiedy ostatnio się tak wynudziłam podczas czytania.
Szok! Roku: Zapowiedź Natsume oraz Lwi Marzec
Drama Roku: Akatsuki no Yona.
Czego nam brakuje: Artbooków
Ostatnio zmieniony pn gru 31, 2018 6:10 pm przez Ame, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości