Ranking najbardziej wyczekiwanych mang (ver. 4) - ZAMKNIĘTY
-
- Status: Offline
Ranking najbardziej wyczekiwanych mang (ver. 4)
JEDNOTOMÓWKI:
5 pkt - Mononoke (2 | seinen, nadprzyrodzone)
4 pkt - Shuukatsu!! - Kimi ni Naitei (2 | josei, romans)
LIGHT NOVEL:
5 pkt - Joker Game (4 | szpiegowskie, historyczne)
4 pkt - Saiunkoku Monogatari (18 | shoujo, historyczne, romans)
POZOSTAŁE MANGI:
10 pkt - Ballroom e Youkoso (9+ | shounen, sport, okruchy życia)
9 pkt - Akatsuki no Yona (23+ | shoujo, fantasy, romans)
8 pkt - Natsume Yuujinchou (21+ | nadprzyrodzone, fantasy)
7 pkt - Nijiiro Days (15 | shoujo, romans, szkolne życie)
6 pkt - Gintama (69+ | shounen, komedia)
5 pkt - Renmei no Arcana (13 | shoujo, fantasy, romans)
4 pkt - Lovely complex (17 | shoujo, romans, komedia, szkolne życie)
3 pkt - D.Gray-man (25+ | shounen, akcja, nadprzyrodzone)
2 pkt - Haruyuki Bus (4 | shoujo, romans, szkolne życie)
5 pkt - Mononoke (2 | seinen, nadprzyrodzone)
4 pkt - Shuukatsu!! - Kimi ni Naitei (2 | josei, romans)
LIGHT NOVEL:
5 pkt - Joker Game (4 | szpiegowskie, historyczne)
4 pkt - Saiunkoku Monogatari (18 | shoujo, historyczne, romans)
POZOSTAŁE MANGI:
10 pkt - Ballroom e Youkoso (9+ | shounen, sport, okruchy życia)
9 pkt - Akatsuki no Yona (23+ | shoujo, fantasy, romans)
8 pkt - Natsume Yuujinchou (21+ | nadprzyrodzone, fantasy)
7 pkt - Nijiiro Days (15 | shoujo, romans, szkolne życie)
6 pkt - Gintama (69+ | shounen, komedia)
5 pkt - Renmei no Arcana (13 | shoujo, fantasy, romans)
4 pkt - Lovely complex (17 | shoujo, romans, komedia, szkolne życie)
3 pkt - D.Gray-man (25+ | shounen, akcja, nadprzyrodzone)
2 pkt - Haruyuki Bus (4 | shoujo, romans, szkolne życie)
-
- Status: Offline
Ranking najbardziej wyczekiwanych mang (ver. 4)
Pierwszy raz biorę w tym udział
JEDNOTOMÓWKI:
5 pkt. - Yoshiwara Hana Oboro (3 tomy | shoujo, romans, historyczne, podróże w czasie)
4 pkt. - The Voynich Hotel
3 pkt. - Time Stranger Kyoko
2 pkt. - Utsubora
1 pkt. - Yumenara Samenaide
POZOSTAŁE MANGI:
10 pkt. - Shaman King Kang Zeng Bang
9 pkt. - D.Gray-man
8.pkt. - Last Game
7 pkt. - Akagami no Shirayuki-hime
6 pkt. - Black Bird (18 tomów | shoujo, dramat, fantasy, demony, nadnaturalne)
5 pkt. - Made in Abyss (6+ | seinen, przygoda, fantasy, roboty, tajemnica)
4 pkt. - Natsume Yuujinchou
3 pkt. - Akatsuki no Yona
2 pkt. - Oresama Teacher (22+ | shoujo, romans, komedia, szkolne życie)
1 pkt. - Kyou, Koi wo Hajimemasu (15 tomów | shoujo, komedia, romans, szkolne życie, okruchy życia)
1 pkt. - Slam Dunk
JEDNOTOMÓWKI:
5 pkt. - Yoshiwara Hana Oboro (3 tomy | shoujo, romans, historyczne, podróże w czasie)
4 pkt. - The Voynich Hotel
3 pkt. - Time Stranger Kyoko
2 pkt. - Utsubora
1 pkt. - Yumenara Samenaide
POZOSTAŁE MANGI:
10 pkt. - Shaman King Kang Zeng Bang
9 pkt. - D.Gray-man
8.pkt. - Last Game
7 pkt. - Akagami no Shirayuki-hime
6 pkt. - Black Bird (18 tomów | shoujo, dramat, fantasy, demony, nadnaturalne)
5 pkt. - Made in Abyss (6+ | seinen, przygoda, fantasy, roboty, tajemnica)
4 pkt. - Natsume Yuujinchou
3 pkt. - Akatsuki no Yona
2 pkt. - Oresama Teacher (22+ | shoujo, romans, komedia, szkolne życie)
1 pkt. - Kyou, Koi wo Hajimemasu (15 tomów | shoujo, komedia, romans, szkolne życie, okruchy życia)
1 pkt. - Slam Dunk
Ostatnio zmieniony czw mar 22, 2018 1:07 am przez Dortemada, łącznie zmieniany 1 raz.
- Atom
- Adept
- Posty: 256
- Rejestracja: ndz mar 01, 2015 6:49 pm
- Gender:
- Status: Offline
Ranking najbardziej wyczekiwanych mang (ver. 4)
Jednotomówki:
5 pkt- Omoide Emanon (1| seinen, dramat, okruchy życia)
4 pkt- Suiiki (2| seinen, dramat, fantastyka)
3 pkt- Nijigahara Holograph
2 pkt- Ayako (3| seinen, dramat, kryminał, przeszłość)
1 pkt- Sensei no Kaban (2| seinen, romans, okruchy życia)
Light Novel:
5 pkt- Hai to Gensou no Grimgal
4 pkt- No. 6
3 pkt-
2 pkt-
1 pkt-
Pozostałe mangi:
10 pkt- Real
9 pkt- 20th Century Boys
8 pkt- Oyasumi Punpun
7 pkt- Barakamon
6 pkt- Billy Bat
5 pkt- Kamigami no Itadaki (5| seinen, przygoda, dramat, tajemnica)
4 pkt- 3-gatsu no Lion
3 pkt- Kirihito Sanka (4| seinen, dramat, psychologiczny)
2 pkt- BioMega
1 pkt- Kaijuu no Kodomo (5|seinen, dramat, fantastyka, przygoda)
1 pkt- Dorohedoro
20th Century Boys--> Dorohedoro
5 pkt- Omoide Emanon (1| seinen, dramat, okruchy życia)
4 pkt- Suiiki (2| seinen, dramat, fantastyka)
3 pkt- Nijigahara Holograph
2 pkt- Ayako (3| seinen, dramat, kryminał, przeszłość)
1 pkt- Sensei no Kaban (2| seinen, romans, okruchy życia)
Light Novel:
5 pkt- Hai to Gensou no Grimgal
4 pkt- No. 6
3 pkt-
2 pkt-
1 pkt-
Pozostałe mangi:
10 pkt- Real
9 pkt- 20th Century Boys
8 pkt- Oyasumi Punpun
7 pkt- Barakamon
6 pkt- Billy Bat
5 pkt- Kamigami no Itadaki (5| seinen, przygoda, dramat, tajemnica)
4 pkt- 3-gatsu no Lion
3 pkt- Kirihito Sanka (4| seinen, dramat, psychologiczny)
2 pkt- BioMega
1 pkt- Kaijuu no Kodomo (5|seinen, dramat, fantastyka, przygoda)
1 pkt- Dorohedoro
20th Century Boys--> Dorohedoro
Ostatnio zmieniony czw sty 25, 2018 6:27 pm przez Atom, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Status: Offline
Ranking najbardziej wyczekiwanych mang (ver. 4)
Jeszcze mnie w tym roku tu nie było >w<
JEDNOTOMÓWKI:
5 pkt - Smells like green spirit (1 tom | shounen ai, gender bender, dramat, psychologiczny, okruchy życia)
4 pkt - Himegoto Asobi
3 pkt - Sorenari ni Shinken Nan desu.
2 pkt - O.B.
1 pkt -Gosan no Heart (1 tom| yaoi, szkolne życie, romans)
1 pkt - Kottou Nekoya(Antique Catshop) (1 tom| okrychy życia, josei, fantasy)
LIGHT NOVEL:
5 pkt - Deadlock (+ Deadheat, Deadshot oczywiście )
4 pkt - Hataraku Maou-sama
3 pkt -Shinrei Tantei Yankumo (10+ | horror, fantasy, tajemnice)
2 pkt - Fujoshi Kanojo (2 tomy| komedia, romans, okruchy życia)
1 pkt - Bungou Stray Dogs
POZOSTAŁE MANGI:
10 pkt -After School Nigthmare/ Hōkago Hokenshitsu
9 pkt - Balllrom e Yokoso
8 pkt - Oboreru Knife (17 tomów| shoujo, dramat, dojrzewanie, psychologiczny, okruchy życia)
7 pkt - Hachimitsu to Clover
6 pkt - Nijiiro Days
5 pkt - Chihayafuru
4 pkt - Gekkan Shoujo Nozaki-kun
3 pkt - LIMIT (6 tomow| shoujo, dramat, psychologiczny)
2 pkt - Hourou Musuko
1 pkt - Saint Onii-san
JEDNOTOMÓWKI:
5 pkt - Smells like green spirit (1 tom | shounen ai, gender bender, dramat, psychologiczny, okruchy życia)
4 pkt - Himegoto Asobi
3 pkt - Sorenari ni Shinken Nan desu.
2 pkt - O.B.
1 pkt -Gosan no Heart (1 tom| yaoi, szkolne życie, romans)
1 pkt - Kottou Nekoya(Antique Catshop) (1 tom| okrychy życia, josei, fantasy)
LIGHT NOVEL:
5 pkt - Deadlock (+ Deadheat, Deadshot oczywiście )
4 pkt - Hataraku Maou-sama
3 pkt -Shinrei Tantei Yankumo (10+ | horror, fantasy, tajemnice)
2 pkt - Fujoshi Kanojo (2 tomy| komedia, romans, okruchy życia)
1 pkt - Bungou Stray Dogs
POZOSTAŁE MANGI:
10 pkt -After School Nigthmare/ Hōkago Hokenshitsu
9 pkt - Balllrom e Yokoso
8 pkt - Oboreru Knife (17 tomów| shoujo, dramat, dojrzewanie, psychologiczny, okruchy życia)
7 pkt - Hachimitsu to Clover
6 pkt - Nijiiro Days
5 pkt - Chihayafuru
4 pkt - Gekkan Shoujo Nozaki-kun
3 pkt - LIMIT (6 tomow| shoujo, dramat, psychologiczny)
2 pkt - Hourou Musuko
1 pkt - Saint Onii-san
Ostatnio zmieniony wt kwie 17, 2018 9:24 pm przez Otai, łącznie zmieniany 1 raz.
- number_23
- Posty: 23
- Rejestracja: pn sty 01, 2018 9:58 pm
- Gender:
- Status: Offline
Ranking najbardziej wyczekiwanych mang (ver. 4)
JEDNOTOMÓWKI:
5 pkt - Sekai no Owari to Yoakemae (1/dramat/okruchy życia/seinen)
4 pkt - Kono Sekai no Katasumi ni (3/dramat/historyczne)
3 pkt - Shaman King Zero (2/komedia/akcja/shounen)
2 pkt - Nickelodeon (3/komedia/tajemnica/horror/seinen)
1 pkt - Joou-sama no Tamago (1/komedia/romans/shoujo)
POZOSTAŁE MANGI:
10 pkt - Gintama (72+/komedia/parodia/shounen)
9 pkt - Shaman King kanzenban (akcja/komedia/supermoce/shounen)
8 pkt - Beastars (7+/okruchy życia/szkoła/psychologiczne/shounen)
7 pkt - Danshi koukosei no nichijiou (7/komedia/okruchy życia/szkoła)
6 pkt - Dead dead demons dededede destruction (6+/komedia/sc-fi/seinen)
5 pkt - Initial D (48/wyścigi/sportowe/auta/seinen)
4 pkt - Katekyo Hitman Reborn! (42/komedia/akcja/supermoce/shounen)
3 pkt - Uratarou (6/akcja/fantasy/historyczne/seinen)
2 pkt - Tsurezure Children (12/komedia/romans/shounen)
1 pkt - Houseki no kuni (9+/klejnoty/akcja/seinen)
5 pkt - Sekai no Owari to Yoakemae (1/dramat/okruchy życia/seinen)
4 pkt - Kono Sekai no Katasumi ni (3/dramat/historyczne)
3 pkt - Shaman King Zero (2/komedia/akcja/shounen)
2 pkt - Nickelodeon (3/komedia/tajemnica/horror/seinen)
1 pkt - Joou-sama no Tamago (1/komedia/romans/shoujo)
POZOSTAŁE MANGI:
10 pkt - Gintama (72+/komedia/parodia/shounen)
9 pkt - Shaman King kanzenban (akcja/komedia/supermoce/shounen)
8 pkt - Beastars (7+/okruchy życia/szkoła/psychologiczne/shounen)
7 pkt - Danshi koukosei no nichijiou (7/komedia/okruchy życia/szkoła)
6 pkt - Dead dead demons dededede destruction (6+/komedia/sc-fi/seinen)
5 pkt - Initial D (48/wyścigi/sportowe/auta/seinen)
4 pkt - Katekyo Hitman Reborn! (42/komedia/akcja/supermoce/shounen)
3 pkt - Uratarou (6/akcja/fantasy/historyczne/seinen)
2 pkt - Tsurezure Children (12/komedia/romans/shounen)
1 pkt - Houseki no kuni (9+/klejnoty/akcja/seinen)
- DarkNighty
- nołlife
- Posty: 2045
- Rejestracja: ndz maja 25, 2014 1:25 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Łódź
- Gender:
- Kontakt:
- Status: Offline
Ranking najbardziej wyczekiwanych mang (ver. 4)
RANKINGI
Podsumowanie:
Wzięło udział: 62 osoby
Jednotomówki: 48 osób ~ 77%
Light novel: 49 osób ~ 79%
Pozostałe mangi: 60 osób ~ 97%
To tylko podsumowanie dotychczasowych głosów.
W razie wątpliwości: nadal można głosować!
Podsumowanie:
Wzięło udział: 62 osoby
Jednotomówki: 48 osób ~ 77%
Light novel: 49 osób ~ 79%
Pozostałe mangi: 60 osób ~ 97%
To tylko podsumowanie dotychczasowych głosów.
W razie wątpliwości: nadal można głosować!
- Itachi Uchiha
- nołlife
- Posty: 3787
- Rejestracja: pn paź 20, 2014 9:10 pm
- Status: Offline
Ranking najbardziej wyczekiwanych mang (ver. 4)
JEDNOTOMÓWKI:
5 pkt - Kono Sekai no Katasumi ni (3/dramat/historyczne)
4 pkt - Suisei no Gargantia
3 pkt - K - Memory of Red
2 pkt - Sayonara Sorcier
1 pkt - Shinigami X Doctor
LIGHT NOVEL:
5 pkt - Saiunkoku Monogatari (18 tomów | shoujo, fantasy, historyczny, romans)
4 pkt - Yahari [...] (11+ | seinen, komedia, dramat, romans)
3 pkt - Mahouka Koukou no Rettousei (21+| Akcja, Dramat, Romans, Sci-fi,Shounen, Supernatural)
2 pkt - Rokka no Yuusha
1 pkt - Tate no Yuusha no Nariagari
POZOSTAŁE MANGI:
10 pkt - Kono Oto Tomare! (12+ | Akcja, Dramat, Shounen, szkolne życie)
9 pkt - Tate no Yuusha no Nariagari (5+ | seinen, akcja, komedia, fantasy, romans)
8 pkt - Arslan Senki
7 pkt - Barakamon
6 pkt - Akagami no Shirayukihime (17+ | shoujo, romans, fantasy, historyczny)
5 pkt - Nijiiro Days (15 tomów | shoujo, komedia, romans, szkolne życie)
4 pkt - Gekkan shoujo Nozaki-kun
3 pkt - Historie (10+ | seinen, historyczny, akcja, dramat)
2 pkt - Ballroom e Youkoso
1 pkt - Cat Street (8 tomów | shoujo, romans, komedia)
Poza listą:
Nana, Joou no Hana, Sousei no Onmyouji, D. gray-man, Gakuen Babysitters, Love So Life, Chihayafuru, 3-gatsu no Lion, Natsume Yuujinchou, Renmei no Arcana, Last Game, Kishuku Gakkou no Juliet, Shigatsu wa Kimi no Uso, Yamada-kun to 7-nin no majo, Magic Knight Rayearth, Aoharu x Kikanjuu, Skip Beat, Hai to Gensou no Grimgal LN, Hataraku Maou-sama LN, Suzumiya Haruhi no Yuuutsu LN, Juuni Kokki LN, Slayers LN, Toaru Majutsu no Index LN, Danmachi LN, Ookami to Koushinryou LN, Mushoku Tensei LN.
5 pkt - Kono Sekai no Katasumi ni (3/dramat/historyczne)
4 pkt - Suisei no Gargantia
3 pkt - K - Memory of Red
2 pkt - Sayonara Sorcier
1 pkt - Shinigami X Doctor
LIGHT NOVEL:
5 pkt - Saiunkoku Monogatari (18 tomów | shoujo, fantasy, historyczny, romans)
4 pkt - Yahari [...] (11+ | seinen, komedia, dramat, romans)
3 pkt - Mahouka Koukou no Rettousei (21+| Akcja, Dramat, Romans, Sci-fi,Shounen, Supernatural)
2 pkt - Rokka no Yuusha
1 pkt - Tate no Yuusha no Nariagari
POZOSTAŁE MANGI:
10 pkt - Kono Oto Tomare! (12+ | Akcja, Dramat, Shounen, szkolne życie)
9 pkt - Tate no Yuusha no Nariagari (5+ | seinen, akcja, komedia, fantasy, romans)
8 pkt - Arslan Senki
7 pkt - Barakamon
6 pkt - Akagami no Shirayukihime (17+ | shoujo, romans, fantasy, historyczny)
5 pkt - Nijiiro Days (15 tomów | shoujo, komedia, romans, szkolne życie)
4 pkt - Gekkan shoujo Nozaki-kun
3 pkt - Historie (10+ | seinen, historyczny, akcja, dramat)
2 pkt - Ballroom e Youkoso
1 pkt - Cat Street (8 tomów | shoujo, romans, komedia)
Poza listą:
Nana, Joou no Hana, Sousei no Onmyouji, D. gray-man, Gakuen Babysitters, Love So Life, Chihayafuru, 3-gatsu no Lion, Natsume Yuujinchou, Renmei no Arcana, Last Game, Kishuku Gakkou no Juliet, Shigatsu wa Kimi no Uso, Yamada-kun to 7-nin no majo, Magic Knight Rayearth, Aoharu x Kikanjuu, Skip Beat, Hai to Gensou no Grimgal LN, Hataraku Maou-sama LN, Suzumiya Haruhi no Yuuutsu LN, Juuni Kokki LN, Slayers LN, Toaru Majutsu no Index LN, Danmachi LN, Ookami to Koushinryou LN, Mushoku Tensei LN.
- DarkNighty
- nołlife
- Posty: 2045
- Rejestracja: ndz maja 25, 2014 1:25 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Łódź
- Gender:
- Kontakt:
- Status: Offline
Ranking najbardziej wyczekiwanych mang (ver. 4) - ZAMKNIĘTY
Czas na podsumowanie już czwartego, forumowego rankingu (jak ten czas leci ). Zobaczmy, czym też wydawnictwa zaskoczyły nas w tym roku
1 maja 2017 - 18 maja 2018
Tym razem wydawnictwa zapowiedziały/wydały aż 28 tytułów z naszego rankingu, czyli o 6 tytułów więcej niż w poprzednim roku! Wśród nich nie znalazła się żadna seria light novel. Za to aż 14 jednotomówek - to z pewnością nowy rekord (dla porównania: 1. ranking - 4 jednotomówki; 2. ranking - 3 jednotmówki; 3. ranking - 4 jednotomówki).
Szczegółowe podsumowanie wydawnictw:
Waneko: 10 tytułów (4 dłuższe, 6 jednotomówek)
--> Murcielago (11+ tomów)
--> Shiki (11 tomów)
--> Boku no Hero Academia (18+ tomów)
--> Yakusoku no Neverland (8+ tomów)
--> Kamisama ga Uso wo Tsuku (1)
--> Ibitsu (2)
--> Toki o Kakeru Shoujo (1)
--> Void (1)
--> O.B. (2)
--> Sora to Hara (1)
JPF: 4 tytuły (1 dłuższy, 3 jednotomówki)
--> Battle Angel Alita (bardzo dużo +)
--> Cruel Fairytales (1)
--> Ginga Patrol Jaco (1)
--> Pieta (2)
Kotori: 8 tytułów (6 dłuższych, 2 jednotomówki)
--> Escape Journey (2+)
--> Given (4+)
--> Fumetsu no Anata e (7+)
--> Perfect World (7+)
--> Made in Abyss (6+)
--> Yotsubato! (14+)
--> Shounen Zanzou (1)
--> Umibe no Onnanoko (2)
Studio JG: 2 tytuły (1 dłuższy, 1 jednotomówka) tylko BL xD
--> Yuuutsu no Asa (7+)
--> Umibe no Etranger (1)
Dango: 2 tytuły (2 jednotomówki)
--> Nemuri Otoko to Koi Otoko (1)
--> Shuumatsu no Laughter (1)
Hanami: 1 tytuł (1 dłuższy)
--> 20th Century Boys (22)
Wydawnictwo Okami: 1 tytuł (1 dłuższy)
--> Chrono Crusade (8)
Tegoroczne podsumowanie dobitnie pokazuje, że wydawnictwa zasypały nas dużą ilością bardzo krótkich, zakończonych mang. Czyżby polski rynek był już zapełniony długimi tytułami? Moje osobiste preferencje wyrywają się do głosu i krzyczą, że nigdy tego nie zaakceptują. Dla dobra własnego samopoczucia uznam, że po prostu wydawnictwom zabrakło wolnych slotów i może za rok będzie lepiej Zresztą to nie tak, że nie pojawiły się żadne dłuższe serie, więc to chyba jeszcze nie pora, by panikować. Bardziej może martwić brak nowych light novel. Każdy zdaje sobie sprawę, że są niezwykle pracochłonne. Z pewnością to jeszcze nie koniec LN na polskim rynku, jednak musimy uzbroić się w cierpliwość
Przechodząc jednak do pozytywów. To się już robi nudne, jednak trzeci rok z rzędu, by byś sprawiedliwą, muszę wyróżnić Kotori. Już w zeszłym roku obsypałam to wydawnictwo niemałą ilością komplementów (przypominam, że wydali 6 nowych tytułów, w tym 3 LN). Miałam nadzieję, że nas nie zawiodą w tym roku, jednak nie sądziłam, że poradzą sobie jeszcze lepiej. Kotori samo stawia sobie bardzo wysoką poprzeczkę, sprawiając, że już się nie mogę doczekać przyszłorocznego podsumowania. Oby z kolejnym, pozytywnym wyróżnieniem Kotori. Tymczasem należą im się gratulacje przede wszystkim za wydanie Made in Abyss - ostatnio niezwykle popularnej serii. Zresztą same wypowiedzi w komentarzach potwierdziły, że polscy czytelnicy czekają na tę mangę. Osobiście chciałabym wyróżnić, a także niezwykle podziękować za Perfect World - josei (tak, dobrze czytacie! xD) dotykający problemu niepełnosprawności. Marzę, by nasz rynek wzbogacił się o więcej równie wartościowych tytułów.
Pozostałe nowości Kotori również zostały bardzo dobrze przyjęte. W tym momencie Kotori awansowało na drugie miejsce wśród moich ulubionych wydawnictw. Gratuluję!
Pierwsze miejsce niezmiennie od wielu lat zajmuje Waneko, które, jak co roku, musi wydać przynajmniej jeden, wielki hit. Tym razem również go nie zabrakło. Akademia Bohaterów to od dawna wyczekiwana nowość, która wywołała ogromną radość wśród fanów (którzy teraz odwdzięczają się portfelami ). Choć ja na przykład znacznie bardziej cieszę się z The Promised Neverland - bardzo interesującej, stosunkowo nowe mangi. Jeśli ktoś się jeszcze waha, to zachęcam do zapoznania się z tym tytułem
Już się trochę rozpisałam, więc na koniec zwrócę uwagę na jeszcze dwie ciekawe nowości. Po pierwsze - na Alitę zapowiedzianą przez JPF. To bardzo długa seria, która zostanie wydana w niezwykle ekskluzywnym wydaniu. Aż zazdroszczę fanom, choć sama nie czytam sci-fi. Po drugie - Wydawnictwo Okami, nowe, jeszcze raczkujące, a już zapowiadające dość znaną mangę, jaką jest Chrno Crusade. Życzę powodzenia Okami. Oby na długo pozostali na naszym rynku
Które z nowości najbardziej was zainteresowały? Co was najbardziej zaskoczyło, a co trochę zasmuciło? Które wydawnictwo najlepiej sobie poradziło? Zapraszam do dyskusji w tym dziale.
Ranking oficjalnie zamykam. Wkrótce pojawi się piąta odsłona. Przypominam, że zajdzie w nim pewna zmiana. Zamiast "jednotomówek" i "pozostałych mang", pojawią się "długie mangi" i "krótkie mangi".
1 maja 2017 - 18 maja 2018
Tym razem wydawnictwa zapowiedziały/wydały aż 28 tytułów z naszego rankingu, czyli o 6 tytułów więcej niż w poprzednim roku! Wśród nich nie znalazła się żadna seria light novel. Za to aż 14 jednotomówek - to z pewnością nowy rekord (dla porównania: 1. ranking - 4 jednotomówki; 2. ranking - 3 jednotmówki; 3. ranking - 4 jednotomówki).
Szczegółowe podsumowanie wydawnictw:
Waneko: 10 tytułów (4 dłuższe, 6 jednotomówek)
--> Murcielago (11+ tomów)
--> Shiki (11 tomów)
--> Boku no Hero Academia (18+ tomów)
--> Yakusoku no Neverland (8+ tomów)
--> Kamisama ga Uso wo Tsuku (1)
--> Ibitsu (2)
--> Toki o Kakeru Shoujo (1)
--> Void (1)
--> O.B. (2)
--> Sora to Hara (1)
JPF: 4 tytuły (1 dłuższy, 3 jednotomówki)
--> Battle Angel Alita (bardzo dużo +)
--> Cruel Fairytales (1)
--> Ginga Patrol Jaco (1)
--> Pieta (2)
Kotori: 8 tytułów (6 dłuższych, 2 jednotomówki)
--> Escape Journey (2+)
--> Given (4+)
--> Fumetsu no Anata e (7+)
--> Perfect World (7+)
--> Made in Abyss (6+)
--> Yotsubato! (14+)
--> Shounen Zanzou (1)
--> Umibe no Onnanoko (2)
Studio JG: 2 tytuły (1 dłuższy, 1 jednotomówka) tylko BL xD
--> Yuuutsu no Asa (7+)
--> Umibe no Etranger (1)
Dango: 2 tytuły (2 jednotomówki)
--> Nemuri Otoko to Koi Otoko (1)
--> Shuumatsu no Laughter (1)
Hanami: 1 tytuł (1 dłuższy)
--> 20th Century Boys (22)
Wydawnictwo Okami: 1 tytuł (1 dłuższy)
--> Chrono Crusade (8)
Tegoroczne podsumowanie dobitnie pokazuje, że wydawnictwa zasypały nas dużą ilością bardzo krótkich, zakończonych mang. Czyżby polski rynek był już zapełniony długimi tytułami? Moje osobiste preferencje wyrywają się do głosu i krzyczą, że nigdy tego nie zaakceptują. Dla dobra własnego samopoczucia uznam, że po prostu wydawnictwom zabrakło wolnych slotów i może za rok będzie lepiej Zresztą to nie tak, że nie pojawiły się żadne dłuższe serie, więc to chyba jeszcze nie pora, by panikować. Bardziej może martwić brak nowych light novel. Każdy zdaje sobie sprawę, że są niezwykle pracochłonne. Z pewnością to jeszcze nie koniec LN na polskim rynku, jednak musimy uzbroić się w cierpliwość
Przechodząc jednak do pozytywów. To się już robi nudne, jednak trzeci rok z rzędu, by byś sprawiedliwą, muszę wyróżnić Kotori. Już w zeszłym roku obsypałam to wydawnictwo niemałą ilością komplementów (przypominam, że wydali 6 nowych tytułów, w tym 3 LN). Miałam nadzieję, że nas nie zawiodą w tym roku, jednak nie sądziłam, że poradzą sobie jeszcze lepiej. Kotori samo stawia sobie bardzo wysoką poprzeczkę, sprawiając, że już się nie mogę doczekać przyszłorocznego podsumowania. Oby z kolejnym, pozytywnym wyróżnieniem Kotori. Tymczasem należą im się gratulacje przede wszystkim za wydanie Made in Abyss - ostatnio niezwykle popularnej serii. Zresztą same wypowiedzi w komentarzach potwierdziły, że polscy czytelnicy czekają na tę mangę. Osobiście chciałabym wyróżnić, a także niezwykle podziękować za Perfect World - josei (tak, dobrze czytacie! xD) dotykający problemu niepełnosprawności. Marzę, by nasz rynek wzbogacił się o więcej równie wartościowych tytułów.
Pozostałe nowości Kotori również zostały bardzo dobrze przyjęte. W tym momencie Kotori awansowało na drugie miejsce wśród moich ulubionych wydawnictw. Gratuluję!
Pierwsze miejsce niezmiennie od wielu lat zajmuje Waneko, które, jak co roku, musi wydać przynajmniej jeden, wielki hit. Tym razem również go nie zabrakło. Akademia Bohaterów to od dawna wyczekiwana nowość, która wywołała ogromną radość wśród fanów (którzy teraz odwdzięczają się portfelami ). Choć ja na przykład znacznie bardziej cieszę się z The Promised Neverland - bardzo interesującej, stosunkowo nowe mangi. Jeśli ktoś się jeszcze waha, to zachęcam do zapoznania się z tym tytułem
Już się trochę rozpisałam, więc na koniec zwrócę uwagę na jeszcze dwie ciekawe nowości. Po pierwsze - na Alitę zapowiedzianą przez JPF. To bardzo długa seria, która zostanie wydana w niezwykle ekskluzywnym wydaniu. Aż zazdroszczę fanom, choć sama nie czytam sci-fi. Po drugie - Wydawnictwo Okami, nowe, jeszcze raczkujące, a już zapowiadające dość znaną mangę, jaką jest Chrno Crusade. Życzę powodzenia Okami. Oby na długo pozostali na naszym rynku
Które z nowości najbardziej was zainteresowały? Co was najbardziej zaskoczyło, a co trochę zasmuciło? Które wydawnictwo najlepiej sobie poradziło? Zapraszam do dyskusji w tym dziale.
Ranking oficjalnie zamykam. Wkrótce pojawi się piąta odsłona. Przypominam, że zajdzie w nim pewna zmiana. Zamiast "jednotomówek" i "pozostałych mang", pojawią się "długie mangi" i "krótkie mangi".
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości